Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Železnice Mirošov nádraží-Leopolda důl *

16. září 2010 v 13:00 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu 1883
Ukončení provozu
Délka dráhy 1 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

šturc
-----
2.

propust
-----
3.

za propustí
-----
4.

násep
-----
5.

před mostem
-----
6.

most
-----
7.

za mostem
-----
8.

důl leopolda
-----
foto červen 2015
-----
xx
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jan Lisý Jan Lisý | E-mail | 23. dubna 2012 v 19:29 | Reagovat

Sháním jakékoli informace o vlečce k uhelnému dolu v Mirošově. Zatím jsem nalezl k dolu:
Hlavním a největším dolem Mirošovského těžařstva se stal Důl Leopoldina, hluboký 127 m. Byl na místě bývalých objektů JZD. Důl Leopoldina měl dvě jámy, těžní a výdušnou. Těžní jáma byla spojena s výdušnou na prvním a čtvrtém obzoru překopem. Byl vybaven moderním zařízením, ležatým dvouválcovým těžním strojem o síle 80 k. Na šachtě byla moderně vybavena třídírna a úpravna uhlí.
Údajně provoz na vlečce, původně snad trati byl zahájen r. 1883, nevím nic dalšího, např. kdy byl provoz na vlečce ukončen.
Poradíte?
Díky
Jan Lisý

2 Mojmír Fadrný Mojmír Fadrný | E-mail | 23. ledna 2014 v 16:10 | Reagovat

Dobrý den,
v roce 1967 jsem byl v JZD Mirošov měsíc jako voják na brigádě. Bydlel jsem poblíž zruš. železniční vlečky v takovém krásném pavilonu se sálem. Kolem byly haldy porostlé břízami. Blízko byl i kravín JZD. Místní říkali, že doly v roce 1905 zaplavila voda. Také by mně zajímala historie zdejších dolů.
MOjmír Fadrný

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.