Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

270 Svinov nádraží-Poruba smyčka Ostrava

8. srpna 2010 v 17:39 | čert.007 |  Železnice ČSD normální rozchod
Zahájení provozu 1925
Ukončení provozu 1970
Délka dráhy 3 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
Původní železniční trať měřila 13 km, v roce 1943 dráha přešla do provozu MHD Ostrava, v roce 1968 byla zastavena osobní doprava v úseku Svinov-Poruba a zbývající železnice byla přebudována na tramvajovou trať
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 kiki kiki | Web | 8. srpna 2010 v 17:45 | Reagovat

Máš krásný blog=)

2 nomen nomen | E-mail | 13. září 2013 v 13:10 | Reagovat

zde úryvek o klíčových změnách na trati
V roce 1943 byla trať od Slezských zemských drah převzata městem a začala se plánovat případná elektrifikace a využití pro tramvajový provoz. V letech 1947 až 1948 byla trať ve dvou etapách postupně elektrifikována a od roku 1947 se již jedná o čistě tramvajovou trať.

V časech výstavby sídliště v Porubě bylo možné na trati spatřit nákladní vlaky tažené "nákladními tramvajemi". Rovněž vzrůstala poptávka po přepravě a v těchto dobách, kdy byla tramvajová trať po třídě 17. listopadu jen na papíře, došlo k výstavbě dalších výhyben mezi Vřesinou a Svinovem, čímž byla navýšena přepravní kapacita.

V roce 1969 došlo na trati u restaurace U Slunce v Porubě k vážné nehodě dvou tramvají, který vedla o několik dní později k zastavení osobní dopravy mezi Porubou a Svinovem. Byla zavedena náhradní autobusová doprava a trať se používala pouze pro občasnou a v té době již ustupující nákladní dopravu. Definitivní zrušení úseku přišlo v roce 1970.

ze  http://www.zelpage.cz/clanky/tramvajove-drahy-na-ostravsku

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.