Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Železnice Hostomice odbočka-Jakub důl-Patria důl *

20. července 2010 v 21:37 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu
Ukončení provozu
Délka dráhy 2 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

Na dvojkolejné trati 131 od Hostomic na nádraží Světec byla na této levé koleji první výhybka odkud začínala bývalá vlečka
-----
2.

Za odbočkou z hlavní dvojkolejné trati byl táhlý levotočivý oblouk bývalé vlečky po kterém dnes vede panelová cesta
-----
3.

Krátký a rovný úsek vysokého a širokého železničního náspu bývalé vlečky mezi prvním obloukem a mostem přes řeku Bílinu
-----
04.

Bývalý železniční most přes řeku Bílinu byl po vytrhání kolejí a pražců a vybetonování změněn na most silniční
-----
5.

V tomto místě byla druhá výhybka, trať rovně vedla k dolu Jakub, kolejová odbočka do prava vedla k dolu Patria
-----
6.

Pohled na bývalý první přejezd u ještě dnes stojícího strážního domku mezi druhou výhybkou a dolem Jakub
-----
7.

Dlouhá úzká plocha čerstvě posečeného políčka je bývalé nákladiště kde byly tři koleje, nakládací rampa dolu Jakub byla vlevo od kolejí
-----
8.

Vpravo od asfaltové silnice v hustém porostu náletových dřevin se skrývá částečně vybagrovaný obloukový násep bývalé vlečky
-----
9.

Částečně viditelné mírně pravotočivé obloukové těleso bývalé železniční vlečky mezi vybagrovaným náspem a přejezdem
-----
10.

Z menší části odkrytá jedna ze dvou kolejnic bývalého přejezdu přes místní silnici ze Světce do Chotějovic
-----
11.

Málo viditelné šikmé praskliny v asfaltu nám ukazují kudy vedly koleje v druhém přejezdu bývalé železniční vlečky
-----
12.

Na této posečené louce mezi oběma stromky kdysi byla třetí výhybka, trať do prava vedla k násypce uhlí, trať do leva vedla na důl Patria
-----
13.

Nedaleko výpusti jezera Márinka skrývající se ve stromoví byla kdysi budova uhelné násypky pod kterou vedly dvě koleje
-----
14.

Nedaleko oblouku řeky Bíliny na tomto místě v trávě a stromků se skrývá místo kde byl koncový šturc druhé odbočky
-----
15.

Někde tímto místem vedla bývalá železniční vlečka a zde začínalo její dlouhé levotočivé obloukové těleso k dolu Patria
-----
16.

Po táhlém levotočivém obloukovém tělese bývalé železniční vlečky se blíže k jezeru Márinka vůbec nic nezachovalo
-----
17.

U dnešní pláže jezera Márinka byl konec táhlého levotočivého oblouku bývalé železniční vlečky po kterém se také nic nezachovalo
-----
18.

Dnešní zelené pole vůbec nenaznačuje že zde byl důl Patria, základy všech budov jsou zakryty asi metrovou vrstvou navážky
-----
foto květen 2013
-----
xx
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 A1Ex A1Ex | E-mail | 14. listopadu 2010 v 17:18 | Reagovat

Na obrázku je chyba, vlečka nevycházela tak jak je nakreslena, ale odbočovala z tratě na duchcov, nyní vlečka do sklárny, je to i patrné ze staré mapy.
Dále se vlečka nedělila za silnicí, ale před, do teď tam jdou vidět pilíře mostu odbočky na důl Patria.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.