close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více
POZOR! BLOG NEKONČÍ, POUZE PŘESUNUT NA zrus-zan-zel.blogspot.com!

Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!

* Železnice Hostomice odbočka-Jakub důl-Patria důl *

20. července 2010 v 21:37 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu
Ukončení provozu
Délka dráhy 2 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

Na dvojkolejné trati 131 od Hostomic na nádraží Světec byla na této levé koleji první výhybka odkud začínala bývalá vlečka
-----
2.

Za odbočkou z hlavní dvojkolejné trati byl táhlý levotočivý oblouk bývalé vlečky po kterém dnes vede panelová cesta
-----
3.

Krátký a rovný úsek vysokého a širokého železničního náspu bývalé vlečky mezi prvním obloukem a mostem přes řeku Bílinu
-----
04.

Bývalý železniční most přes řeku Bílinu byl po vytrhání kolejí a pražců a vybetonování změněn na most silniční
-----
5.

V tomto místě byla druhá výhybka, trať rovně vedla k dolu Jakub, kolejová odbočka do prava vedla k dolu Patria
-----
6.

Pohled na bývalý první přejezd u ještě dnes stojícího strážního domku mezi druhou výhybkou a dolem Jakub
-----
7.

Dlouhá úzká plocha čerstvě posečeného políčka je bývalé nákladiště kde byly tři koleje, nakládací rampa dolu Jakub byla vlevo od kolejí
-----
8.

Vpravo od asfaltové silnice v hustém porostu náletových dřevin se skrývá částečně vybagrovaný obloukový násep bývalé vlečky
-----
9.

Částečně viditelné mírně pravotočivé obloukové těleso bývalé železniční vlečky mezi vybagrovaným náspem a přejezdem
-----
10.

Z menší části odkrytá jedna ze dvou kolejnic bývalého přejezdu přes místní silnici ze Světce do Chotějovic
-----
11.

Málo viditelné šikmé praskliny v asfaltu nám ukazují kudy vedly koleje v druhém přejezdu bývalé železniční vlečky
-----
12.

Na této posečené louce mezi oběma stromky kdysi byla třetí výhybka, trať do prava vedla k násypce uhlí, trať do leva vedla na důl Patria
-----
13.

Nedaleko výpusti jezera Márinka skrývající se ve stromoví byla kdysi budova uhelné násypky pod kterou vedly dvě koleje
-----
14.

Nedaleko oblouku řeky Bíliny na tomto místě v trávě a stromků se skrývá místo kde byl koncový šturc druhé odbočky
-----
15.

Někde tímto místem vedla bývalá železniční vlečka a zde začínalo její dlouhé levotočivé obloukové těleso k dolu Patria
-----
16.

Po táhlém levotočivém obloukovém tělese bývalé železniční vlečky se blíže k jezeru Márinka vůbec nic nezachovalo
-----
17.

U dnešní pláže jezera Márinka byl konec táhlého levotočivého oblouku bývalé železniční vlečky po kterém se také nic nezachovalo
-----
18.

Dnešní zelené pole vůbec nenaznačuje že zde byl důl Patria, základy všech budov jsou zakryty asi metrovou vrstvou navážky
-----
foto květen 2013
-----
xx
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 A1Ex A1Ex | E-mail | 14. listopadu 2010 v 17:18 | Reagovat

Na obrázku je chyba, vlečka nevycházela tak jak je nakreslena, ale odbočovala z tratě na duchcov, nyní vlečka do sklárny, je to i patrné ze staré mapy.
Dále se vlečka nedělila za silnicí, ale před, do teď tam jdou vidět pilíře mostu odbočky na důl Patria.

2 zdenek zdenek | E-mail | 18. března 2020 v 11:22 | Reagovat

http://girlssnapshots.com - horke divky z vaseho okoli

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.