Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Úzkokolejka Pod Lopatou překladiště-Maršál nákladiště *

7. listopadu 2008 v 12:43 | čert.007 |  Lesní úzkokolejky
Zahájení provozu 1920
Ukončení provozu 1926
Délka drážky 6 km
Rozchod kolejí 760 mm
-----
-----
1.

šturc na překladišti
-----
2.

rampa na překladišti
-----
3.

první výhybka
-----
4.

začátek oblouku
-----
5.

pokračování oblouku
-----
6.

oblouk před mostem
-----
7.

chybějící most
-----
8.

násep za mostem
-----
9.

rovný zářez
-----
10.

stoupající rovina
-----
11.

druhá výhybka
-----
12.

těleso za druhou výhybkou
-----
13.

oblouk před pilou
-----
14.

místo kde stála pila
-----
15.

těleso za závorou
-----
16.

stoupající těleso
-----
17.

oblouk
-----
18.

dlouhá rovina
-----
19.

první přejezd
-----
20.

rovné těleso
-----
21.

těleso u neslivského rybníka
-----
22.

přerušený násep
-----
23.

před druhým přejezdem
-----
24.

druhý přejezd
-----
25.

třetí výhybka
-----
26.

kon kol
-----
27.

třetí přejezd
-----
28.

chybějící můstek
-----
29.

oblouk za můstkem
-----
30.

oblouk u skály
-----
31.

dlouhá rovina
-----
32.

mělké těleso
-----
33.

rovinka mezi stromy
-----
34.

rovný úsek v lese
-----
35.

těleso v lese
-----
36.

před čtvrtým přejezdem
-----
37.

čtvrtý přejezd
-----
38.

těleso mezi stromy
-----
39.

obloukové těleso
-----
40.

nízký obloukový násep
-----
41.

vysoký násep
-----
42.

nákladiště maršál
-----
foto leden 2016
-----
xx
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Tomáš K. Tomáš K. | E-mail | 5. května 2009 v 8:31 | Reagovat

Lesní železnice vedla z nákladiště na "Mirošovce" náspem amostkem přes Kornatický potok kolem pily - kam byla zavedena krátká úvrať a kde trať po určitou dobu také končila. Dále v souladu s plánkem po dnešní turistické značce pouze k Neslívskému rybníku, který však obloukem objížděla ze západu a dále nesměřovala k hájovně Potoky, ale stoupala k západu po úbočí vrchu Maršál až do prostoru takzvané Lipské aleje 1,7 km východbě zámku Kozel, kde končila výhybnou. Trasa je v terénu velmi dobře patrná.

2 zmar zmar | 1. listopadu 2009 v 15:41 | Reagovat

V terénu je dobře patrné, že trasa obcházela Neslívský rybník z východu ! To znamená, že v mapce zakreslená trasa od rybníka nahoru je chybná a neodpovídá skutečnosti. Ve skutečnosti obešla rybník z východu (na mapě je zakreslená lesní cesta) a a teprve potom se otočila k západu, přešla přes potok a směřovala přímkou přibližně k severozápadu až ke svému zakončení.

3 tonda tonda | E-mail | 29. prosince 2011 v 12:15 | Reagovat

železnice opavdu vedla kousek směrem k hájovně Na potokách,což je patrné na cestě z Neslýváku na tuto hájovnu.Je tam asi po 200m od křižovatky velký hrb což je bývalý násep.Vlevo je potom vysoký násep se zbytky dřevěných kůlů,který přemostil Rakovský potok.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.