Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* 132 Teplice Lesní Brána-Košťany-Háj u Duchcova *

7. listopadu 2008 v 12:12 | čert.007 |  Železniční přeložky
Zahájení provozu 1871
Ukončení provozu 1961
Délka dráhy 10 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
Přehledná mapa celé zrušené železnice


1. Úsek Teplice Lesní Brána-Košťany, původní dráha, délka 3 km, provoz 1871-1961
-----
1.

Na tělese původní dráhy a pozdější vlečky do třídírny uhlí se již nedochovaly koleje, souběžně vedoucí koleje je trať 132
-----
2.

Pohled na rovný úsek bývalé železnice před třídírnou, jen několik zapomenutých pražců prozrazuje že tudy vedly koleje
-----
3.

Jeden z mnoha bývalých povrchových dolů, bývalá železnice vedla prostředkem tohoto jezera asi pět metrů nad hladinou
-----
4.

Hluboko v lese u dalšího jezera je pokračování přerušeného levotočivého asi metr vysokého náspu bývalé železnice
-----
5.

Široká betonová propust v náspu bývalé železnice, na počátku provozu této dráhy pod touto propustí vedla úzkokolejka z dolu Karel v Malém Újezdě na haldu ve Mstišově
-----
6.

Za propustí mezi dvěma jezery se zachovalo asi sto metrů dlouhé levotočivé obloukové těleso náspu bývalé železnice porostlé stromy
-----
7.

Výjezd lesní cesty na silnici ze Mstišova do Košťan, někde tímto místem vedlo těleso bývalé železnice které je asi pět metrů hluboko pod navážkou hlušiny
-----
8.

Lesní jezírko nad silnicí ze Mstišova do Košťan, i v tomto místě je těleso bývalé železnice asi pět metrů hluboko pod navážkou hlušiny
-----
9.

Zde pod jen asi dvojmetrovou navážkou hlušiny a silnicí před Košťany vedl šikmo rovný úsek tělesa bývalé železnice
-----
10.

Z asi metr vysoké navážky na okraji Košťan je vidět rovný úsek bývalé železnice vedoucí podle plotu po kterém vede dnes cesta
-----
11.

Zachovalé kamenné portály mostku přes Sviní potok v Košťanech, železné traverzy posloužily ke stavbě dřevěného mostu
-----
12.

Za přejezdem přes Teplickou silnici ze Střelné na Kamenný Pahorek bylo východní zhlaví bývalého nádraží Košťany
-----
13.

Na této ploše porostlé několika stromy hustou a vysokou travou kdysi stála rozsáhlá budova bývalého nádraží Košťany
-----


2. Úsek Košťany-Háj u Duchcova kolem dolu Barbora, původní dráha, délka 4 km, provoz 1871- 1909
-----
14.

Silná vrstva skládky stavební suti leží na dlouhém a rovném úseku dlouhého a rovného kolejiště nádraží Košťany
-----
15.

Asi tři metry nad úrovní současného terénu byl tarén původní a tady bylo západní zhlaví bývalého nádraží Košťany
-----
16.

Pohled na hladinu dnešního jezera Barbora, původní terén byl asi o deset metrů výše, v tomto místě pokračovala železnice mírným obloukem směrem k dolu Barbora
-----
17.

Za jezerem Barbora pokračuje narušené asi metr vysoké rovné těleso náspu bývalé železnice dále k Háji u Duchcova
-----
18.

Pohled na stromy a uschlou travou porostlý rovný násep bývalé železnice který je tak široký že zde mohly vést dvě koleje
-----
19.

Další rovný mírně stoupajíc úsek nízkého náspu tělesa bývalé železnice je zarostlý zcela neprostupným křovím
-----
20.

Za zcela zarostlým úsekem pokračovala bývalá dvojkolejka do širokého rovného a mělkého zářezu kde je dnes široká cesta
-----
21.

Na začátku hlubokého lesa je široký betonový můstek který zde byl vybudován po změně dráhy na železniční vlečku
-----
22.

Za betonovým dvojmůstkem pokračuje asi metr hluboký široký a rovný zářez směrem k hlubinnému dolu Barbora
-----
23.

Původní těleso bývalé železnice před rybníkem, většina zářezu je zavezena drobnou uhelnou drtí takže toho moc vidět není
-----
24.

Uprostřed lesa mezi rybníkem a bývalým dolem Adolf-Marie přes lesní cestu vede rovné málo znatelné těleso bývalé železnice
-----
25.

U dolu Adolf-Marie rovné těleso bývalé železnice vede v úseku vysoké husté trávy a vzrostlých stromů vpravo od cesty
-----
26.

Za dolem Adof-Marie začíná rovné asi metr vysoké těleso náspu bývalé železnice které je místy porostlé neprostupnou džunglí náletových dřevin
-----
27.

Dále v lese začíná rovné asi dva metry vysoké těleso náspu bývalé železnice mírně klesat směrem ke golfovému hřišti
-----
28.

Před golfovým hřištěm končí asi metr a půl vysoké těleso bývalé železnice, dále je vysoký obloukový násep vybagrován
-----
29.

Uprostřed golfového hřiště stál vysoký kamenný most přes potok Bouřlivák, po vysokých náspech a mostu se nic nezachovalo
-----
30.

Pokračování mírně klesajícího asi tři metry vysokého pravotočivého tělesa náspu bývalé železnice za golfovým hřištěm
-----
31.

Mírně klesající asi dva metry vysoký široký násep bývalé železnice porostlý stromy je dobře viditelný a snadno průchodný
-----
32.

Před kalištěm je asi metr vysoké pravotočivé obloukové těleso náspu bývalé železnice přerušené cestou ke golfovému hřišti
-----
33.

Přes prostředek tohoto kaliště kdysi vedlo asi metr vysoké rovné těleso bývalé železnice směrem k Háji u Duchcova
-----
34.

U malého jezírka je asi padesátimetrový zbytek rovného metr vysokého tělesa náspu přerušený odvodňovacím rigolem
-----
35.

Někde tímto místem za malým jezírkem vedlo rovné asi metr vysoké těleso náspu bývalé železnice přes místní pískovnu
-----
36.

Rovné těleso bývalé železnice kde byla výhybka a kde odbočovala vlečka na důl Gizela, pohled směrem k Háji u Duchcova
-----


3. Úsek Košťany-Háj u Duchcova přes zahrádkovou kolonii, první přeložka, délka 3 km, provoz 1909-1961
-----
37.

Po rovném tělese první přeložky bývalé železnice na poloostrově mezi Košťany a Oldřichovem se vůbec nic nezachovalo
-----
38.

Pohled na jezero Barbora, asi pět metrů nad dnešní hladinou byl terén kde železnice podjížděla pod mostem železniční vlečku na důl Barbora
-----
39.

Zahrádková kolonie, vpravo od cesty za chatičkou vedlo mírně pravotočivé těleso bývalé železnice směrem Háji u Duchcova
-----
40.

Travnatá louka za zahrádkovou kolonií kudy vedl široký obloukový násep dnes prozrazuje jen mírná terénní vlna směrem k lesu
-----
41.

Kamenný mostní portál pro dvě koleje vedoucí přes potok Bouřlivák hluboko v lese je stále v dobrém technickém stavu
-----
42.

Stromy a travou porostlý mírně levotočivý asi metr vysoký a široký násep bývalé železnice před nádražím Jeníkov
-----
43.

Mezi vzrostlými stromy se ukrývá budova bývalého nádraží Jeníkov která je udržovaná a slouží jako rodinný domek
----
44.

za nádražím Jeníkov stále stojí dvojkolejný kamenný most s betonovým překladem, náspy z obou stran mostu byly již dávno vybagrovány
-----
45.

Po širokém mírně obloukovém náspu kde dnes vede jen trať 134 vedla kdysi souběžně i trať z Košťan do Háje u Duchcova
-----
foto srpen 2012
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.