Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Úzkokolejka Vlkava cukrovar-Mečíř-Oskořínek I. *

13. října 2008 v 22:08 | čert.007 |  Zemědělské úzkokolejky
Zahájení provozu 1899
Ukončení provozu 1961
Délka drážky 23 km
Rozchod kolejí 760 mm

Přehledná mapa celé zemědělská železnice

1.1-Úsek Vlkava-Jizbice Filkovna, 6 km, provoz 1899-1961
-----
1.

Pohled do rozsáhlého objektu bývalého cukrovaru ve Vlkavě odkud bývalá úzkokolejka začínala
-----
2.

Portály mostu bývalé úzkokolejky přes říčku Vlkava za cukrovarem se pomalu začínají rozpadat
-----
3.

O něco dále je v tělese náspu bývalé úzkokolejky klenutý kamenný můstek mezi dvěma rybníky
-----
4.

Pohled na první oblouk tělesa bývalé úzkokolejky na kterém je dnes již vybudována cyklostezka
-----
5.

Další mírně obloukový úsek dnešní cyklostezky v mělkém zářezu bývalé úzkokolejky před přejezdem
-----
6.

Na tomto místě prvním přejezdem se bývalá úzkokolejka křízovala se silnicí z Nymburka do Mladé Boleslavi
-----
7.

Rovný mírně stoupající úsek tělesa náspu bývalé úzkokolejky za prvním přejezdem přes hlavní silnici
-----
8.

Asi metr hluboký pravotočivý obloukový zářez bývalé úzkokolejky a dnešní cyklostezky před lesem
-----
9.

Pokračování stoupajícího tělesa náspu bývalé úzkokolejky a dnešní cyklostezky u lesa před dalším obloukem
-----
10.

Mělký a rovný zářez bývalé úzkokolejky za lesem mezi obloukem a penzionem Hájovna
-----
11.

V hustém křoví před penzionem Hájovna vpravo od asfaltové cyklostezky se ztrácejí sporé zbytky tělesa bývalé úzkokolejky
-----
12.

Pohled na těleso první odbočky před penzionem Hájovna, zachoval se zde asi stometrový úsek tělesa bývalé úzkokolejky
-----
13.

Na tomto místě u penzionu Hájovna byl přejezd bývalé úzkokolejky přes silnici z Vlkavy do Loučeně
-----
14.

Na oblouku tělesa bývalé úzkokolejky za hájovnou je pokračování dnešní asfaltové cyklostezky
-----
15.

Těleso bývalé úzkokolejky na křižovatce s lesní cestou mezi penzionem Hájovna a osadou Jívák
-----
16.

Začínající široké rovné těleso náspu bývalé úzkokolejky před chatovou osadou Jívák
-----
17.

U chatové osady Jívák je asi čtyři metry vysoký obloukový násep, nejvyšší na celé bývalé úzkokolejce
-----
18.

Druhá kolejová odbočka bývalé úzkokolejky končila obloukovým náspem v malém lomu u chatové osady Jívák
-----
19.

Za chatovou osadou Jívák v oblasti Velká Leč začíná dlouhá rovina která končí až u hájovny V Sloupčí
-----
20.

Asfaltová cyklostezka na tělese bývalé úzkokolejky pokračuje dlouhou rovinou k hájovně V Sloupčí
-----
21.

Spadaným listím zapadaný dlouhý a rovný mělký zářez bývalé úzkokolejky za oblastí Velká Leč
-----
22.

Před hájovnou V Sloupčí se nachází asi sto metrů dlouhý a asi čtyři metry hluboký obloukový zářez
-----
23.

U hájovny V Sloupčí je konec asfaltované cyklostezky, dále je těleso zarostlé neprostupným křovím
-----
24.

Spadaným listím zakryté nízké těleso náspu bývalé úzkokolejky za hájovnou V Sloupčí
-----
25.

Začátek dlouhého rovného náspu bývalé úzkokolejky mezi hájovnou V Sloupčí a výhybnou Jizbice-Filkovna
-----
26.

Pokračování dlouhého asi metr vysokého rového náspu bývalé úzkokolejky nedaleko obce Jizbice
-----
27.

Metr vysoké těleso náspu bývalé úzkokolejky na konci roviny, dále je vidět začínající oblouk
-----
28.

Asi metr vysoký levotočivý obloukový násep tělesa bývalé úzkokolejky před výhybnou Jizbice-Filkovna
-----
29.

Rozšiřující se těleso náspu bývalé úzkokolejky znamená začátek důležité výhybny Jizbice-Filkovna
-----
30.

Výhybna Jizbice-Filkovna, strom na obrázku rozděluje násep do dvou směrů, rovně vedoucí násep je směrem na Oskořínek, násep vedoucí do leva je druhá větev směrem na Mečíř
-----

1.2- Úsek Jizbice Filkovna-Oskořínek, 6 km, provoz 1899-1961
-----
31.

Asi metr vysoký rovný úsek tělesa náspu bývalé úzkokolejky kousek za výhybnou Jizbice-Filkovna
-----
32.

Další úsek rovného tělesa náspu bývalé úzkokolejky v lese mezi výhybnou Jizbice-Filkovna a okrajem lesa
-----
33.

Dobře znatelný a snadno průchodný rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejky na okraji lesa
-----
34.

Zčásti podélně rozoraný úsek náspu bývalé úzkokolejky mezi polem a potůčkem na okraji lesa
-----
35.

Dobře znatelný úsek náspu bývalé úzkokolejky u potůčka před bývalým nákladištěm Krchleby
-----
36.

Tato plocha zarůstající trávou a křovím je bývalé nákladiště Krchleby, byla zde jedna manipulační kolej
-----
37.

Po tělese úzkokolejky vedoucí přes pole k lesíku pod Ptačím vrchem se dnes již vůbec nic nezachovalo
-----
38.

Začátek zachovalého tělesa náspu bývalé úzkokolejky na začátku lesíka pod Ptačí horou
-----
39.

Pokračování obloukového tělesa náspu bývalé úzkokolejky uprostřed lesíka pod Ptačí horou
-----
40.

Vysokou a neprůchodnou trávou je zarostlý konec tělesa náspu na konci lesíka pod Ptačí horou
-----
41.

Málo znatelný úsek tělesa bývalé úzkokolejky mezi dvěma polemi v oblasti Ve Spálených
-----
42.

Na dnešní cestě vedla úzkokolejka a na místě malých smrčků je plocha bývalého nákladiště Jíkev
-----
43.

Na poli v oblasti Na Malém Důlku za silnicí se po tělese bývalé úzkokolejky vůbec nic nezachovalo
-----
44.

Rovný úsek nízkého tělesa náspu v lesní oblasti U třech mostů před mostem bývalé úzkokolejky
-----
45.

U třech mostů, je zde most normálněrozchodné dráhy, most lesní cesty a tento bývalé cukrovarské dráhy přes potok Ronovka
-----
46.

Mělký obloukový zářez bývalé úzkokolejky za oblastí U třech mostů je snadno průchodný
-----
47.

Mírně obloukové těleso bývalé úzkokolejky mezi poli od obloukového zářezu za oblastí U třech mostů
-----
48.

Dlouhý a rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejky od oblasti U třech mostů do obce Oskořínek
-----
49.

Část viditelného obloukového tělesa bývalé úzkokolejky v obci Oskořínek nedaleko obecního úřadu
-----
50.

Na místě bývalého nákladiště Oskořínek kde končila úzkokolejka je dnes zarostlá hromada hlíny
-----
foto prosinec 2008
-----
xx
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Jobe Jobe | E-mail | Web | 29. října 2009 v 11:56 | Reagovat

Děkuji, moc pěkně zpracováno. Psal jsem na svém webu o zámku Loučeň a zmínil jsem se i o vlivu Thurn-Taxisů na region. Nemohl jsem samozřejmě vynechat úzkokolejku. Dnes jsem se pokusil najít nějaké přesnější informace, abych si ověřil těch pár slov na svém webu uvedených. Děkuji, váš článek je zajímavý, rozhodně mne povbudil k tomu, že se na cyklostezku na jaře podívám na kole.
S pozdravem Jobe

2 vlada vlada | E-mail | 22. února 2011 v 10:44 | Reagovat

Podívejte se na leteckou poválečnou mapu na adrese: kontaminace.cenia.cz Tyto drážky jsou pěkně vidět i s vagonky na Vlkavě nebo Křinci. Vlada

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.