Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Pionýrská železnice České Budějovice *

15. září 2008 v 21:33 | čert.007 |  Pionýrské železnice
Zahájení provozu 1958
Ukončení provozu 1968
Délka drážky 1 km
Rozchod kolejí 600 mm
-----
-----
1.

Tato zanedbaná a chátrající budova na severním okraji parku Stromovka je bývalé nádraží Pionýrské železnice
-----
2.

Na této ploše kdysi bylo východní zhlaví bývalé Pionýrské železnice, kolik zde bylo kolejí se mi dosud zjistit nepodařilo
-----
3.

Táhlý mírně levotočivý obloukový násep bývalé Pionýrské železnice je porostlý hustou řadou vzrostlých bříz
-----
4.

Za bývalým přejezdem pokračuje těleso bývalé železnice mírným pravotočivým obloukem a dále rovným náspem
-----
5.

Po prvním ostřejším pravotočivém oblouku železnice se nic nezachovalo, oblouk vedl v místě dvou nejbližších stromů
-----
6.

Kudy přesně vedla začínající rovina tělesa bývalé železnice ve vzrostlém borovicovém lesíku dnes již není patrné
-----
7.

Ani v dalším úseku tělesa bývalé železnice není patrné kudy vedlo pokračování roviny bývalé Pionýrské železnice
-----
8.

Nedaleko křižovatky hlavních silnic se nachází velmi dobře viditelný asi třicetimetrový úsek mírně obloukového tělesa
-----
9.

Téměř neznatelné rovné těleso bývalé železnice u pěší lávky přes hlavní silnici vedlo v místě těchto dvou stromů
-----
10.

Málo znatelné rovné těleso bývalé železnice v lese je porostlé keři stromky, stromy a pokryté spadaným listím
-----
11.

Široké a mírně pravotočivé obloukové těleso vedoucí před zahrádkovou kolonií kříží cesta do zahrádkové kolonie
-----
12.

Podle plotu zahrádkové kolonie se těleso bývalé železnice ztrácí ve vzrostlých keřích a navezeném nepořádku
-----
13.

Na konci zahrádkové kolonie se velmi málo znatelné levotočivé obloukové těleso stáčí směrem ke sportovnímu areálu
-----
14.

V rovné a dlouhé linii vzrostlých stromů před sportovním areálem vedlo rovné těleso bývalé Pionýrské železnice
-----
15.

Za sportovním areálem vedlo mírně obloukové těleso bývalé železnice někde uprostřed mezi jezírkem a cestou
-----
16.

Z mírně obloukového tělesa bývalé Pionýrské železnice mezi stromy před přejezdem se v terénu nic nezachovalo
-----
17.

Na mírně pravotočivém obloukovém tělese bývalé Pionýrské železnice za přejezdem roste řada březových stromů
-----
18.

Jeden z mála viditelných pozůstatků po bývalé Pionýrské železnici je torzo rozpadajícího se betonového můstku
-----
19.

Dále od bývalého můstku těleso bývalé železnice vedlo pravotočivým obloukem k břízám a smrkovému hájku
-----
20.

Řada několika vzrostlých březových stromů před cestou roste na krátké a rovném úseku málo znatelného tělesa
-----
21.

Před dalším přejezdem se v lesíku mladých smrčků zachovalo málo znatelné krátké rovné asi desetimetrové těleso
-----
22.

Další rovný úsek tělesa bývalé Pionýrské železnice vedl v rovné linii vzrostlých březových stromů souběžně s cestou
-----
23.

Z rovného tělesa bývalé železnice které vedlo mezi dvěma cestami se u křižovatky dvou cest vůbec nic nezachovalo
-----
24.

Pravotočivé obloukové těleso bývalé Pionýrské železnice vedlo pruhem mezi čtyřmi vzrostlými stromy a cestou
-----
25.

V tomto prostoru končil táhlý pravotočivý oblouk a začínal velmi dlouhý a rovný úsek tělesa bývalé železnice
-----
26.

Pokračování dlouhého a rovného úseku tělesa bývalé Pionýrské železnice vedlo někde tímto místem podle lesíka
-----
27.

Na dlouhém a rovném tělese bývalé Pionýrské železnice je dnes asi dvoumetrová navážka zeminy porostlá stromy
-----
28.

Podél plotu chatové osady nedaleko nádraží se zachoval asi padesátimetrový rovný mělký mírně stoupající zářez
----
foto březen 2012
-----
xx
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Tomáš Mykl Tomáš Mykl | Web | 27. prosince 2008 v 15:33 | Reagovat

Včera jsme drážku procházeli, tak jsem dám odkaz na fotky i s umístěním na mapě http://picasaweb.google.com/526360/PionRakElezniceEskBudJovice#

2 Ing. Jiří Peltan Ing. Jiří Peltan | E-mail | 21. února 2009 v 15:59 | Reagovat

na této drážce jsem se svými kamarády (Václav Vejrostek, Václav Špírek, Petr Průša) jezdil jako pionýr v l. 1965-68. Poslední doložená technická jízda (bez pasažerů) 1.5.1969. Pak byla trať u autokempu překopána stavbou vodovodu a provoz již nebyl obnoven.

Nějaké staré fotky s rodinnými příslušníky bych snad ještě našel.

3 drahotussky vlastimil drahotussky vlastimil | E-mail | 29. ledna 2010 v 19:52 | Reagovat

byly to krasne casy kazdym rokem jsem na dovolene aspon par dni na dlouhe louce a rad sivzpomenu jak jsme davali do provozu

4 Ing. Jiří Peltan Ing. Jiří Peltan | E-mail | 23. července 2010 v 8:39 | Reagovat

[1]:Vážený příteli, u řady fotografií se mýlíte, např. u toho dle Vás "nádraží". To je obyčejný zahradní domek. Nádraží stávalo od toho Vašeho asi 500 m k západu až tunelem a cestičkou do Čtyřech Dvorů. Máte-li zájem, býv. trať s Vámi projdu. Vždyť jsem na ní v l. 1965-69 jezdil. A hlavní nádraží a zároveň vozovna bylo u aucampu, dodnes stojí a na Vašich fotografiích není.

5 Pino Pino | E-mail | 5. března 2014 v 23:44 | Reagovat

dochované vagónky mají v Kolíně

6 caviars caviars | Web | 8. září 2016 v 3:26 | Reagovat

poskytuji půjčky 8-)

7 Václav Polívka Václav Polívka | E-mail | 20. prosince 2016 v 22:56 | Reagovat

Dobrý den. V mládí jsem jezdíval do Budějc k babičce na prázdniny a matně si vybavuji, že jsme se koupali patrně v tom rybníčku do je ve středu okruhu železničky. Byla už mimo provoz,cca 1970? Ale vzpomínám, že tam byla ještě nějaká motorová mašinka. Věděl by někdo o provozu a vozidlech víc? Polívka.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.