Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

359 MDOK Ostrava Smetanovo nám.-Karviná Doly

30. září 2008 v 21:51 | čert.007 |  Železnice ČSD úzký rozchod
Zahájení provozu 1909
Ukončení provozu 1949
Délka drážky 20 km
Rozchod kolejí 760 mm
-----
Mapa celé železnice, tato dráha nikdy nebyla v provozu ČSD, je však uváděna v jízdních řádech ČSD z první republiky, v roce 1949 dráhu převzaly MHD Ostrava a ty postupně celou dráhu zrušily
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 komentátor komentov komentátor komentov | 10. září 2009 v 20:57 | Reagovat

Železnice nikdy nevedla z Přívozu - končila na Smetanově náměstí v Mor. Ostravě, jinak je dostatečne zdokumentována (více jak 100 stran) v knize Úzkorozchodné dráhy na Ostravsku, rok vydání 1974.

2 občan z Petřvaldu občan z Petřvaldu | 16. května 2012 v 21:40 | Reagovat

Ukončení provozu bylo v roce 1967.

3 Petr Veselý (vesos) Petr Veselý (vesos) | E-mail | 11. ledna 2013 v 13:05 | Reagovat

Dráha byla v roce 1949 administrativně předána do správy tehdejšího DPMO. Naopak nejprve ještě došlo k jejímu rozšíření - v roce 1952 byla prodloužena k OÚNZ a o rok později až na sídliště Stalingrad (zde byla jediná smyčka). Rušit se začalo v roce 1959, nejprve souběžný úsek s normálně rozchodnou tratí Smetanovo náměstí-Hranečník, pak 1961 Karviná (tou dobou ale už byla trasa MDOK mezi stanicemi Karviná-Doly,bývalé nádraží a U haldy trvale rozpojena), 1961 Karviná, a definitivně poslední úsek Hranečník - Petřvald, Dělnický dům byl zrušen 1.7.1967

4 linnets linnets | Web | 22. června 2015 v 13:05 | Reagovat

půjčka 30000 [:tired:]

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.