Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

Září 2008

* Železnice Praha Bubeneč nádraží-papírna *

30. září 2008 v 21:57 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu 1910
Ukončení provozu 2006
Délka dráhy 1 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

Nádraží Bubeneč, v tomto místě výhybkou odbočovaly koleje bývalé vlečky do prava k papírně
-----
2.

Začátek hlubokého pravotočivého zářezu bývalé vlečky naproti staniční budově nádraží Bubeneč
-----
3.

Asi sto metrů rovný hluboký zářez bývalé vlečky, ve vysoké trávě se ztrácejí betonové pražce
-----
4.

Končící hluboký pravotočivý zářez bývalé vlečky, pod spadaným listím není zářez příliš znatelný
-----
5.

Travnatý úsek náspu bývalé vlečky před vjezdovou bránou papírenské fabriky v Císařském mlýně
-----
foto říjen 2008
-----
xx

359 MDOK Ostrava Smetanovo nám.-Karviná Doly

30. září 2008 v 21:51 | čert.007 |  Železnice ČSD úzký rozchod
Zahájení provozu 1909
Ukončení provozu 1949
Délka drážky 20 km
Rozchod kolejí 760 mm
-----
Mapa celé železnice, tato dráha nikdy nebyla v provozu ČSD, je však uváděna v jízdních řádech ČSD z první republiky, v roce 1949 dráhu převzaly MHD Ostrava a ty postupně celou dráhu zrušily
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

Úzkokolejka Hrčava-Čierne pri Čadci nádraží

20. září 2008 v 21:31 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1916
Ukončení provozu
Délka drážky 6 km
Rozchod kolejí 760 mm
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

Úzkokolejka Markov-Čierne pri Čadci nádraží

20. září 2008 v 21:30 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1916
Ukončení provozu
Délka drážky 3 km
Rozchod kolejí 760 mm
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

* Železnice Dalovice nádraží-Sadov Nový Důl *

20. září 2008 v 21:25 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu 1898
Ukončení provozu 1930
Délka dráhy 1 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
1.
Kolej která končí šturcem byla tratí do Merklína, současná trať do Merklína byla kdysi vlečka do Nového dolu v Sadově
-----
2.
Strmě klesající pravotočivé těleso je začátek oblouku bývalé vlečky vedoucí podél drátěného plotu soukromé firmy
-----
3.
Před vjezdem do areálu soukromé firmy je stále klesající pravotočivý oblouk bývalé vlečky zavezený hromadou hlíny
-----
4.
Stále klesající pravotočivé obloukové těleso bývalé železniční vlečky betonovým můstkem překlenuje Vitický potok
-----
5.
Hlavní dvojkolejná trať č. 140 mostem překlenuje Vitický potok, cestu a souběžnou trasu bývalé železniční vlečky
-----
6.
V tomto místě za mostem hlavní trati se těleso bývalé železniční vlečky stáčelo mírným obloukem směrem do leva
-----
7.
Na okraji obrázku v mělkém údolí vlevo od silnice byly objekty areálu Nový důl a také konec bývalé drážní vlečky
-----
foto duben 2012
-----
xx

* Úzkokolejka Kunovice nádraží- Kunovice cihelna *

15. září 2008 v 22:33 | čert.007 |  Důlní úzkokolejky
Zahájení provozu 1920
Ukončení provozu 1950
Délka drážky 2 km
Rozchod kolejí 600 mm
-----
-----
1.

kunovice nádraží
-----
2.

za nádražím
-----
3.

před městem
-----
4.

ve městě
-----
5.

náměstí
-----
6.

za náměstím
-----
7.

před cihelnou
-----
foto březen 2015
-----
xx

Železnice Boří Les nádraží-Muna muniční továrna

15. září 2008 v 22:27 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu
Ukončení provozu
Délka dráhy 6 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

Úzkokolejka Milotice nádraží-Kamenná Studánka

15. září 2008 v 22:26 | čert.007 |  Lesní úzkokolejky
Zahájení provozu 1900
Ukončení provozu1903
Délka drážky 9 km
Ropzchod kolejí 600 mm
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

* Úzkokolejka Hlinsko nádraží-Srní lom *

15. září 2008 v 22:12 | čert.007 |  Důlní úzkokolejky
Zahájení provozu
Ukončení provozu
Délka drážky 1 km
Rozchod kolejí 600 mm
-----
-----
1.

překladiště
-----
2.

za překladištěm
-----
3.

před osadou
-----
4.

v osadě
-----
5.

za osadou
-----
6.

u rybníka
-----
7.

před lomem
-----
8.

v lomu matula
-----
foto duben 2017
-----
xx

* Železnice Mimoň nádraží-Ralsko Hradčany letiště *

15. září 2008 v 22:10 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu 1944
Ukončení provozu 2000
Délka dráhy 8 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

první výhybka
-----
2.

první přerušení kolejí
-----
3.

druhé prušení kolejí
-----
4.

první přejezd
-----
5.

konec kolejí
-----
6.

betonové pražce
-----
7.

vysoký násep
-----
8.

v zářezu
-----
9.

konec zářezu
-----
10.

dlouhá rovina
-----
11.

druhý přejezd
-----
12.

za druhým přejezdem
-----
13.

před lesem
-----
14.

těleso v lese
-----
15.

řada betonových pražců
-----
16.

rourová propust
-----
17.

most přes ploučnici
-----
18.

za železničním mostem
-----
19.

pravotočivý oblouk
-----
20.

třetí přejezd
-----
21.

druhá výhybka
-----
22.

vybagrovaný násep
-----
23.

čtvrtý přejezd
-----
24.

oblouk za přejezdem
-----
25.

začátek roviny
-----
26.

pokračování roviny
-----
27.

severní šturc
-----
28.

za druhou výhybkou
-----
29.

západní rampa
-----
30.

dřevěné pražce
-----
31.

vybagrované těleso
-----
32.

před pátým přejezdem
-----
33.

pátý přejezd
-----
34.

zásobovací sklady
-----
35.

před jižním šturcem
-----
36.

jižní šturc
-----
37.

třetí výhybka
-----
38.

šestý přejezd
-----
39.

štěrkové těleso
-----
40.

začátek oblouku
-----
41.

pokračování oblouku
-----
42.

sedmý přejezd
-----
43.

čtvrtá výhybka
-----
44.

vybagrované betonové pražce
-----
45.

oblouk před fabrikou
-----
46.

vjezdová vrata do fabriky
-----
47.

za čtvrtou výhybkou
-----
48.

dlouhý oblouk
-----
49.

rovina před rampou
-----
50.

východní rampa
-----
foto červen 2016
-----
xx

* Úzkokolejka Teplice nad Bečvou-Černotín lom *

15. září 2008 v 22:05 | čert.007 |  Důlní úzkokolejky
Zahájení provozu
Ukončení provozu
Délka drážky 1 km
Rozchod kolejí 600 mm
-----
-----
1.

začátek úzkokolejky
-----
2.


přejezd
-----
3.

obloukové těleso
-----
4.

těleso před vápenkou
-----
5.

těleso před vápenkou
-----
6.

vápenka
-----
7.

kolejová odbočka do lomu
-----
8.

pokračování úzkokolejky
-----
9.
rovné těleso
-----
10.

před cestou do lomu
-----
11.

zavezené těleso
-----
12.

před rovinou
-----
13.

dlouhá rovina
-----
14.

těleso před lomem
-----
15.

lom černotín
-----
foto březen 2016
-----
xx

* Železnice Hořovice odbočka-Hořovice sirkárna *

15. září 2008 v 22:04 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu 1912
Ukončení provozu
Délka dráhy 1 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.
výhybka
-----
2.
za výhybkou
-----
3.
v zářezu
-----
4.
těleso
-----
5.
pražce
-----
6.
vrata
-----
foto duben 2014
-----
xx

* Železnice Praha Braník nádraží-Podolí cementárna *

15. září 2008 v 21:59 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu 1898
Ukončení provozu 1945
Délka dráhy 4 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

nádraží braník
-----
2.

za nádražím braník
-----
3.

těleso bývalé dráhy
-----
4.

přejezd
-----
5.

zářez
-----
6.

přes křižovatku
-----
7.

táhlý oblouk
-----
8.

před žlutými lázněmi
-----
9.

žluté lázně
-----
10.

vápenka podolí
-----
foto srpen 2015
-----
xx

* Železnice Praha Zlíchov odbočka-Praha Vorový přístav *

15. září 2008 v 21:57 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu 1890
Ukončení provozu
Délka dráhy 2 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

zlíchov odbočka
-----
2.

za odbočkou
-----
3.

před mostem
-----
4.

chybějící most
-----
5.

za mostem
-----
6.

na náspu
-----
7.

začátek náspu
-----
8.

na náspu
-----
9.

konec náspu
-----
10.

vorový přístav
-----
foto prosinec 2015
-----
xx

* Úzkokolejka Mírová cihelna-Mírová překladiště *

15. září 2008 v 21:56 | čert.007 |  Důlní úzkokolejky
Zahájení provozu
Ukončení provozu
Délka drážky 1 km
Rozchod kolejí 600 mm
-----
1.
Oblast kde kdysi stávala cihelna po které zůstaly pouze rozvaliny, kudy vedla bývalá úzkokolejka dnes není patrné
-----
2.
Vzrostlý a hustý les za bývalou cihelnou, velmi málo viditelný rovný úsek nízkého náspu bývalé úzkokolejné železnice
-----
3.
Další úsek bývalé úzkokolejné železnice mezi cestou a rybníkem ve vzrostlém lese dnes již není vůbec viditelný
-----
4.
Snadno průchodný a dobře viditelný rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejné železnice vedoucí po širokém břehu rybníka
-----
5.
Dlouhou rovinou pokračuje nízké, rovné, široké a suchou travou porostlé těleso bývalé úzkokolejky za rybníkem
-----
6.
Asi v polovině tělesa bývalé úzkokolejky mezi rybníkem a mostem se těleso stáčí do mírného levotočivého oblouku
-----
7.
Mezi mírným obloukem a zasypaným mostem je kratší rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejné železnice
-----
8.
Pohled na zeminou a hlušinou zasypané místo kde úzký a nízký můstek místní cesty překlenoval bývalou úzkokolejku
-----
9.
Za zasypaným můstkem a potůčkem se těleso bývalé úzkokolejky začíná ztrácet v bažině a spadaných stromech
-----
10.
Před bývalým překladištěm rovné těleso bývalé úzkokolejky zcela zaniklo v hustém porostu náletových dřevin
-----
foto únor 2012
-----
xx

Železnice Lampertice odbočka-Jan Šverma důl

15. září 2008 v 21:52 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu
Ukončení provozu 2002
Délka dráhy 1 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

Úzkokolejka Okříšky nádraží-Přibyslavice papírna

15. září 2008 v 21:51 | čert.007 |  Univerzální úzkokolejky
Zahájení provozu 1914
Ukončení provozu 1931
Délka drážky 2 km
Rozchod kolejí 600 mm
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

Úzkokolejka Nový Dvůr-Březová-Srub Šibenice

15. září 2008 v 21:50 | čert.007 |  Univerzální úzkokolejky
Zahájení provozu 1938 duben
Ukončení provozu1938 září
Délka drážky 2 km
Rozchod kolejí 700 mm
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

* Železnice Praha ČKD Vysočany *

15. září 2008 v 21:47 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu
Ukončení provozu
Délka dráhy 10 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

nádraží praha libeň
-----
2.

čkd lokomotivka
-----
3.

točna v areálu
-----
4.

v čkd lokomotivce
-----
5.

rovné drážní těleso
-----
6.

oblouky železnice mezi budovami
-----
7.

mezi výrobnímu halami
-----
8.

první most přes freyovu ulici
-----
9.

začátek seřadiště
-----
10.

dřevěné pražce
-----
11.

odbočná výhybka do spofy
-----
12.

areál bývalé spofy
-----
13.

druhý most přes ulici u elektry
-----
14.

těleso za druhým mostem
-----
15.

rovný vysoký násep podél modrého ulice
-----
16.

druhá výhybka a kilometrovník s nulou
-----
17.

začátek oblouku
-----
18.

třetí most přes ulici poděbradská
-----
19.

oblouk za třetím mostem
-----
20.

první přejezd v ulici nademlejnská
-----
21.

konec oblouku bývalé železnice
-----
22.

dlouhá rovina
-----
23.

těleso v lesíku
-----
24.

druhý přejezd v ulici u elektry
-----
25.

těleso za druhou výhybkou směr vysočany
-----
26.

most v náspu přes rokytku
-----
27.

těleso před druhým přejezdem
-----
28.

druhý přejezd u hloubětínské vozovny
-----
29.

třetí výhybka v oploceném areálu
-----
30.

trasa bývalé vlečky za třetí výhybkou
-----
31.

začátek rovného úseku vlečky
-----
32.

pokračování roviny
-----
33.

těleso před pragovkou
-----
34.

vjezd do pragovky
-----
35.

trasa vývalé vlečky za plotem
-----
36.

pokračování tělesa bývalé vlečky
-----
37.

pod mostem kolbenovy uluce
-----
38.

těleso dráhy za mostem
-----
39.

konec tělesa bývalé vlečky
-----
40.

vjezdová vrata do fabriky
-----
foto červenec 2016
-----
xx

Úzkokolejka Herálec sklárna-Lány pila

15. září 2008 v 21:46 | čert.007 |  Lesní úzkokolejky
Zahájení provozu
Ukončení provozu
Délka drážky 6 km
Rozchod kolejí 760 mm
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx