Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Železnice Klobuky nádraží-Klobuky cukrovar *

20. července 2008 v 21:11 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu
Ukončení provozu 1997
Délka dráhy 1 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.


Nádraží Klobuky, kralupské zhlaví, bývalá vlečka odbočovala z kolejiště na nádraží a pokračovala za stavědlem přes první přejezd do cukrovaru
-----
2.

Za nádražím Klobuky přes přejezd bývalá vlečka pokračovala podle dnešního plotu k prvnímu zářezu
-----
3.

V začínajícím levotočivém oblouku bývalé vlečky před prvním zářezem se v tělese zachovalo několik shnilých pražců
-----
4.

První obloukový asi metr hluboký levotočivý zářez bývalé vlečky je z poloviny průchodný, další část však nikoliv
-----
5.

Druhý přejezd bývalé vlečky, je dobře viditelné jak koleje byly ponechány v přejezdu a zaasfaltovány
-----
6.

Jedna ze čtyř kolejnic zaasfaltovaného přejezdu která je nejlépe viditelná, na hlavě kolejnice je patrné jak byla uříznuta autogenem
-----
7.

Dále od bývalého přejezdu bývalá vlečka pokračuje rovným nízkým náspemdnešní pod tratí 110
-----
8.

Pokračující rovný úsek náspu bývalé vlečky pod tratí, v náspu se zachovalo několik shnilých pražců
-----
9.

V krátkém a asi metr hlubokém zářezu je začátek dlouhého pravotočivého oblouku bývalé vlečky
-----
10.

Náletovými dřevinami zarůstající začátek pravotočivého náspu bývalé vlečky mezi dráhou a silnicí
-----
11.

Dobře viditelný asi tři metry vysoký pravotočivý obloukový násep před mostem je dobře průchodný
-----
12.

Severní kamenný portál mostu v tělese bývalé vlečky je nepoškozený a docela dobře zachovalý
-----
13.

Místo kde stál jižní kamenný portál mostu, po skončení provozu byl snesen most, kamenný portál byl zbourán následně při rozšiřování silnice
-----
14.

Pokračování pravotočivého tělesa náspu bývalé vlečky za zbouraným mostem směrem k cukrovaru
-----
15.

Začínající rovný úsek náspu bývalé vlečky, těleso je dobře viditelné a snadno průchodné
-----
16.

Částečně podélně nahrnutý násep bývalé vlečky před lesíkem je stále dobře průchodný
-----
17.

Začínající levotočivý obloukový násep bývalé vlečky na okraji lesíka se ztrácí ve spadaném listí
-----
18.

Úsek tělesa bývalé vlečky před kolejovou váhou, tady těleso přechází z oblouku do roviny a rozšiřuje se nejméně pro dvě koleje
-----
19.

Rozebraný a poničený objekt bývalé kolejové váhy začíná pomalu zarůstat džunglí náletových dřevin
-----
20.

Rozsáhlý objekt bývalého cukrovaru v Klobukách, do cukrovaru vedly dvě koleje, druhá vrata o něco výše v pravo jsou zcela zarostlá křovím
-----
foto říjen 2008
-----
xx
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Václav Václav | E-mail | 13. května 2012 v 11:54 | Reagovat

Můj otec Václav Verner chodil jako železničář v důchodu vypomáhat při řepné kampani do cukrovaru na tuto vlečku. Jeho kolega, neželezničář, zapomněl na nádraží zajistit vagony, ty se po příkré koleji rozjely do cukrovaru. Otec se dvěma zarážkami stačil proběhnout lesíkem a na poslední chvíli vagony zastavit. S tím člevěkem už nechtěl chodit na směnu.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.