Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

Červen 2008

* Úzkokolejka Wilhelm Georg důl-Klement lom *

20. června 2008 v 12:01 | čert.007 |  Důlní úzkokolejky
Zahájení provozu 1901
Ukončení provozu 1924
Délka drážky 1 km
Rozchod kolejí 600 mm
-----
Tato železnice byla pravděpodobně provozována trakcí animálně gravitační
-----
1.

Objekt bývalého dolu Wilhelm Georg, zde mírně stoupající těleso náhle končí, byla zde dále pravděpodobně nájezdová rampa
-----
2.

Málo znatelný široký násep za dolem Wlhelm Georg se začíná ztrácet ve vzkvétající vegetaci
-----
3.

Dobře viditelný a snadno průchodný široký násep bývalé úzkokolejky mezi dolem a zářezem
-----
4.

Dále široký násep přechází v úzký asi metr hluboký zářez který je z větší části dnes již zavezený
-----
5.

Z cesty která přetíná bývalou úzkokolejku je o něco výše viditelný asi půl metru hluboký zářez
-----
6.

Ze souběžné cesty která vede spolu s bývalou úzkokolejkou je vidět zarostlý zářez
-----
7.

O několik kroků výše se zářez bývalé úzkokolejky díky terénním úpravám stává téměř neznatelným
-----
8.

V tomto úseku bývalé úzkokolejky je v zářezu bývalé úzkokolejky viditelný návoz zeminy
-----
9.

Náletovými dřevinami zarůstající asi padesát metrů dlouhý a metr hluboký zářez před lomem
-----
10.

Koncový zářez v lomu, dále se zářez rozšiřuje, je pravděpodobné že zde stála nakládací rampa
-----
foto duben 2009
-----
xx

* Železnice Litvínov město-Pluto důl *

20. června 2008 v 11:57 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu
Ukončení provozu
Délka dráhy 2 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

u zastávky litvínov město
-----
2.

za odbočkou
-----
3.

mělký zářez
-----
4.

obloukové těleso
-----
5.

před mostem
-----
6.
most dráhy 134
-----
7.

za mopstem
-----
8.

vysoký násep
-----
9.

začátek oblouku
----
10.

před výhybnou
-----
11.

výhybna
-----
12.

pražce
-----
13.

nízký násep
-----
14.

rovný násep
-----
15.

konec náspu
-----
16.

cesta
-----
17.

pokračování cesty
-----
18.

u cesty
-----
19.

podle cesty
-----
20.

rigol
-----
21.

vybagrovaný násep
-----
22.

těleso v lese
-----
23.

před dolem pluto
-----
24.

šturc na dole pluto
-----
foto červenec 2012

300-Přerov-Věžky

5. června 2008 v 20:45 | čert.007 |  Železniční přeložky
Zahájení provozu 1869
Ukončení provozu
Délka dráhy 1 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

303-Kroměříž-Hulín

5. června 2008 v 20:44 | čert.007 |  Železniční přeložky
Zahájení provozu 1880
Ukončení provozu 1883
Délka dráhy 2 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
Úsek Kroměříž-Hulín
úsek železnice dosud nebyl zdokumentován
-----
xx

321-Havířov-Albrechtice u Č. Těšína

5. června 2008 v 20:43 | čert.007 |  Železniční přeložky
Zahájení provozu 1911
Ukončení provozu 1961
Délka dráhy 9 km
Rozchod kolejí 1435 nn
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
xx

325-Studénka-Štramberk

5. června 2008 v 20:41 | čert.007 |  Železniční přeložky
Zahájení provozu 1881
Ukončení provozu 1979
Délka dráhy 12 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
1. Úsek Studénka-Skotnice, délka 8 km, provoz 1881- 1959
úsek železnice dosud nebyl zdokumentován
xx
-----------
2. Úsek Příbor-Kopřivnice zast, délka 4 km, provoz 1881-1979
úsek železnice dosud nebyl zdokumentován
xx

340-Kyjov zastávka-Vlkoš

5. června 2008 v 20:40 | čert.007 |  Železniční přeložky
Zahájení provozu 1884
Ukončení provozu 1941
Délka dráhy 5 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

* 341-St Město u Uh. Hr.-Svatý Štěpán *

5. června 2008 v 20:39 | čert.007 |  Železniční přeložky
Zahájení provozu 1883
Ukončení provozu 1945
Délka dráhy 4 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
1. Úsek Staré Město u Uherského Hradiště-Uherské Hradiště, 2 km, provoz 1883-1945
úsek železnice dosud nebyl zdokumentován
-----
xx
yy
---------------
2. Úsek Bylnice-Svatý Štěpán, 2 km, provoz 1888-1927
-----
1.

zářez
-----
2.

začátek tělesa
-----
3.

pokračování tělesa
-----
4.

před kolejemi
-----
5.

křížení s přeložkou
-----
6.

začátek náspu
-----
7.

pokračování náspu
-----
8.

první portál
-----
9.

druhý portál
-----
10.

těleso
-----
11.

začátek zářezu
-----
12.

konec zářezu
-----
13.

třetí portál
-----
14.

čtvrtý portál
-----
15.

zavezený zářez
-----
16.

před obcí
-----
17.

vysoký násep
-----
18.

konec náspu
-----
foto březen 2015
-----
xx

3e-Heřmanice u Fr. v Č.-Bogatynia-Zittau

5. června 2008 v 20:37 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1884
Ukončení provozu 1961
Délka dráhy 16 km
Rozchopd kolejí 750 mm
-----
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
xx

* 13c-Pohraniční-Reizenhain *

5. června 2008 v 20:35 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1875
Ukončení provozu 1975
Délka dráhy 1 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.
Dnes trvale obydlený strážní domek a bývalá zastávka Pohraniční nedaleko přechodu do Německa
-----
2.

Nedaleko strážního domku je konec asi tří metry vysokého náspu, dále k hranici je násep vybagrovaný
-----
3.

Pohled na asi stometrový úsek vybagrovaného náspu mezi bývalou zastávkou a bývalým mostem
-----
4.

Přes dnešní silnici z křižovatky u celnice do Načetína byl ve vysokém náspu kamenný obloukový most
-----
5.

Dnešní hlavní silnice do Německa, bývalý železniční most přicházel zprava a byl o pět metrů výše
-----
6.

Prostor německé celnice v Reitzenhainu, těleso bývalé železnice vedlo k bílému baráku na obzoru
-----
7.

Lesík za německou celnicí, mladými břízkami a travou porostlý pokračující násep před šturcem
-----
8.

Dobře viditelný a snadno průchodný násep na německé straně a na něm konec kolejí se šturcem
9.

Od šturcu pokračují koleje dlouhým rovným úsekem až do oblouku před nádražím Reitzenhain
-----
10.

V zelené vegetaci se ztrácí uříznutý konec kolejí na začátku křimovského zhlaví nádraží Reitzenhain
-----
11.

Pokračování přerušených kolejí uprostřed nádraží Reitzenhain které je nedaleko nádražní budovy
-----
12.

Kolejiště a budova bývalého nádraží Reitzenhain stále existují, budova nádraží slouží obytným účelům
-----
foto červen 2010
-----
xx

026-Otovice zastávka-Tlumaczow

5. června 2008 v 20:33 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1875
Ukončení provozu 1948
Délka dráhy 1 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

039-Jindřichovice pod Smrkem-Pobiedna

5. června 2008 v 20:32 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1904
Ukončení provozu 1945
Délka dráhy 2 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

* 135-Moldava v Kr. Horách-Neuhermsdorf *

5. června 2008 v 20:30 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1885
Ukončení provozu 1945
Délka dráhy 2 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

Nádraží Moldava, koleje vedou jen pod tento haniční most, za mostem v Německu je jen trávou zarostlý násep
-----
2.

Na německé straně za mostem je z bývalé železnice v létě pěší a cyklostezka, v zimě lyžařská cesta
-----
3.

Široké těleso bývalé železnice je začátek rovného náspu na kterém je místy vidět štěrkové lože
-----
4.

Další pokračování téhož rovného náspu tělesa bývalé železnice na kterém je ještě vidět štěrk
-----
5.

Za první rovinou pokračuje asi dva metry vysoké těleso náspu bývalé železnice levotočivým obloukem
-----
6.

Za prvním obloukem pokračuje násep tělesa bývalé železnice dlohým a rovným úsekem
-----
7.

Dlouhý a rovný úsek asi metr vysokého tělesa náspu bývalé železnice před zářezem
-----
8.

Mírně obloukový krátký ale hluboký zářez mezi dvěma rovnými úseky bývalé železnice
-----
9.

Za hlubokým zářezem asi metr vysoké těleso bývalé železnice pokračuje dlouhou rovinou
-----
10.

Pokračování dlouhého a rovného lesního úseku tělesa bývalé železnice před mostem
-----
11.

Jediný klenutý kamenný most v tělese je zakryt betonovou deskou a osazen dřevěným zábradlím
-----
12.

Pohled na tentýž klenutý kamenný most ze souběžné cesty před nádražím Neuhermsdorf-Rehefeld
-----
13.

Široké a mírně levotočivé těleso zářezu bývalé železnice před nádražím Neuhermsdorf-Rehefeld
-----
14.

Moldavské zhlaví nádraží Neuhermsdorf-Rehefeld, zůstalo zde návěstidlo a opodál stojící vodní jeřáb
-----
15.

Budova a plocha bývalého kolejiště nádraží Neuhermsdorf, na paměť jsou zde umístěny šturc a soukolí z parní lokomotivy
-----
foto červenec 2009
-----
xx

148-Hranice v Čechách-Arnsgrun

5. června 2008 v 20:28 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1905
Ukončení provozu 1945
Délka dráhy 3 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

185-Bernartice-Dziewietlice

5. června 2008 v 20:24 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1895
Ukončení provozu 1945
Délka dráhy 1 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

194-Nové Údolí-Haidmuhle

5. června 2008 v 20:22 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1910
Ukončení provozu 1951
Délka dráhy 1 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
xx

227-Slavonice-Fratres

5. června 2008 v 20:21 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1902
Ukončení provozu 1945
Délka dráhy 2 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
xx

231-Náchod-Kudowa Zdroj

5. června 2008 v 20:20 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1945
Ukončení provozu 1947
Délka dráhy 5 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
xx

245-Hevlín-Laa an der Thaya

5. června 2008 v 20:19 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1870
Ukončení provozu 1945
Délka dráhy 3 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx

296-Vidnava-Kalkow

5. června 2008 v 20:17 | čert.007 |  Přeshraniční železnice
Zahájení provozu 1911
Ukončení provozu 1974
Délka dráhy 2 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
železnice dosud nebyla zdokumentována
-----
xx