Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* 8c Česká Kamenice-Česká Lípa Střelnice *

4. května 2008 v 20:48 | čert.007 |  Železnice ČSD normální rozchod
Zahájení provozu 1886
Ukončení provozu 1979
Délka dráhy 25 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
Úsek Česká Kamenice-Kamenický Šenov je pod č. 901 v muzeálním provozu společnosti KŽC
Úsek Kamenický Šenov-Česká Lípa-Střelnice, 20 km, provoz 1903-1979
-----
1.

Odkrytý železniční most nad Huťskou ulicí za nádažím Kamenický Šenov je zabezpečen zábranami proti vstupu
-----
2.

Na konci hlubokého zářezu za šenovským nádražím je navezena velká hromada hnoje a suché trávy
-----
3.

Erozí narušený kamenný obloukový most bývalé železnice nad lesní cestou na horním konci Kamenického Šenova
-----
4.

Bývalá železnice pokračovala strmým soupáním rovným mělkým zářezem na začátku Šenovského vrchu
-----
5.

Stoupající těleso bývalé železnice přechází ze zářezu na dlouhý a rovný asi pět metrů vysoký násep
-----
6.

Stále stoupající hlubší pravotočivý obloukový zářez bývalé železniční trati se nachází nad obcí Horní Prysk
-----
7.

Pokračující mělký obloukový zářez bývalé železniční trati do třičtvrtě kruhu objíždí Šenovský vrch
-----
8.

Ve vysoké trávě a vzrostlých náletových dřevinách se ztrácí asi metr hluboký a stále stoupající zářez
-----
9.

Nízkou travou porostlý asi pět metrů vysoký pravotočivý obloukový násep před bývalým nádražím Horní Prysk
-----
10.

Uprostřed lesa se nachází bývalé nádraží Horní Prysk, budova je trvale obydlena a je stále čitelný nápis
-----
11.

Z větší části vybagrované štěrkové lože ve stoupajícím zářezu bývalé železnice za nádražím Horní Prysk
-----
12.

Kamenný široký klenutý most bývalé železnice překlenuje silnici z Horního Prysku do Kamenického Šenova
-----
13.

Kopřivami zarostlý hluboký pravotočivý obloukový zářez je pro stékající vodu bahno zcela neprůchodný
-----
14.

Pohled do téhož zářezu před bývalým přejezdem přes místní silnici z Horního Prysku do Kamenického Šenova
-----
15.

V blátě a trávě je vidět kolejnice v bývalém přejezdu místní silnice z Horního Prysku do Kamenického Šenova
-----
16.

Asi dvěstě metrů dlouhý stoupající rovný úsek nízkého tělesa náspu mezi místní a hlavní silnicí
-----
17.

Místo kde bývalá železnice křížovala hlavní silnici z Děčína do Liberce, po bývalém přejezdu se nic nezachovalo
-----
18.

Dnes již na rodinný domek k nepoznání přestavěná budova bývalého nádraží Kamenický Šenov horní nádraží
-----
19.

Za horním nádražím pokračuje rovný úsek tělesa bývalé železnice přes louky a pole do Nového Oldřichova
-----
20.

V asi půl metru vysokém rovném tělěse bývalé železnice se nachází propust z betonové roury a kamenných zídek
-----
21.

Dobře viditelné stoupající rovné těleso bývalé železnice mezi pastvinami za Kamenickým Šenovem
-----
22.

Nízké levotočivé obloukové těleso bývalé dráhy, je zde patrné štěrkové lože které zarůstá hustou travou
----
23.

Tady se nachází nejvyšší bod celé bývalé dráhy, je uprostřed mezi Kamenickým Šenovem a Novým Oldřichovem
-----
24.

Krátký rovný úsek tělesa bývalé dráhy ze kterého byl seškrábnut povrch takže je vidět celé štěrkové lože
-----
25.

Křížení bývalé dráhy a místní silnice před Novým Oldřichovem, po přejezdu se dnes již vůbec nic nezachovalo
-----
26.

Asi pět metrů hluboký pravotočivý obloukový zářez u silnice je hustě zarostlý kopřivami keři a stromy
-----
27.

V horní části Nového Oldřichova se v jednom místním přejezdu zachovala jedna kolejnice a čtyři panely
-----
28.

Stále klesající těleso bývalé železnice přechází z nízkého náspu do asi dva metry hlubokého obloukového zářezu
-----
29.

Začátek levotočivého klesajícího obloukového a asi tři metry vysokého náspu který je porostlý hustou trávou
-----
30.

Stále klesající ostrý levotočivý obloukový násep tělesa bývalé železnice před nádražím Nový Oldřichov
-----
31.

K nepoznání změněmá budova bývalého nádraží Nový Oldřichov je oplocena a slouží jako rodinný dům
-----
32.

Mezi bývalým oldřichovským nádražím a bývalým přejezdem vedla dráha po asi metr a půl vysokém náspu
-----
33.

Na jižním konci Nového Oldřichova je bývalý přejezd křížující místní silnici ve kterém jsou koleje zalité asfaltem
-----
34.

Za přejezdem bývalá železnice zajela do velmi hlubokého zářezu který je dnes zarostlý a místy neprostupný
-----
35.

Ve vysokém levotočivém obloukovém náspu bývalé železnice je kamenný obloukově klenutý most přes místní silnici
-----
36.

Areál bývalého nádraží Mistrovice, nádražní budova je změněna v rodinný dům a je trvale obydlena
-----
37.

Mezi bývalým nádražím Mistrovice a Čachnovským lesem začíná úsek tělesa bývalé železnice klesat dolů
-----
38.

Dlouhé rovně klesající štěrkové těleso bývalé železnice mezi vzrostlými stromy uprostřed Čachnovského lesa
-----
39.

Stále klesající těleso bývalé železnice křížuje přejezdem lesní cestu ve které se zachovaly pražce a trámy
-----
40.

Uprostřed lesa se nacházejí rozpadající se kamenné portály bývalého mostu přes dravý lesní potok
-----
41.

DObře viditelný a snadno průchodný rovný úsek tělesa náspu bývalé železniční trati na okraji lesa
----
42.

Pod tímto vzrostlým stromem se kdysi nacházela dřevěná bouda zastávky Nová Ves u České Lípy
-----
43.

Za zastávkou Nová Ves u České Lípy pokračovala bývalá železnice vysokým levotočivým obloukovým náspem
----
44.

Dobře viditelný a snadno průchdný asi pět metrů hluboký levotočivý zářez bývalé železnice před Volfarticemi
-----
45.

Pohled na prozatímní zakončení cyklostezky -Varhany- na šenovském zhlaví bývalého nádraží Volfartice
-----
46.

Prostor bývalého nádraží Volfartice, nádražní budova je již dokonale přeměněna v rodinný domek
-----
47.

Kamenné portály bývalého železničního mostu jsou opraveny a oba spojuje lehká mostní konstrukce cyklostezky
-----
48.

Budova bývalého nádraží Horní Libchava, i když dnes slouží jako rodinný dům má stále střechou zakryté první nástupiště
-----
49.

Zcela k nepoznání se změnilo místo kde bylo nákladiště a zastávka Manušice, byla zde také kolejová váha
-----
50.

Konec cyklostezky na tělese bývalé železnice, pohled na skalické zhlaví nádraží Česká Lípa Střelnice
-----
foto červenec 2011
-----
xx
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 petr petr | E-mail | 31. října 2010 v 19:19 | Reagovat

no jaktože to ještě nemáte zdokumentované???teď už to nedoženete.já tam byl před 20ti lety!!byly tam ještě koleje...

2 Jenson Jenson | 1. listopadu 2011 v 15:48 | Reagovat

Nádhera....má srdeční záležitost !!!! Šenovka .... otec tam jezdil s Hurvínkem a párou !!!! super.
Byl jsem tam docela nedávno v Kamenici pro jízdenku z Volfartic !

3 Květa Květa | E-mail | 23. října 2012 v 13:51 | Reagovat

Zdravím všechny pamětníky této trati.Já se svými rodiči a sestrou jsme byli poslední " nádražácká rodina " žijící na nádraží ve Volfarticích. Škoda,ty roky patřily mezi nejšťastnější v mém životě, zde jsem prožívala své první lásky.Naštěstí - jedna mi zůstala dodnes.

4 Květa Květa | E-mail | 23. října 2012 v 13:56 | Reagovat

[2]:Zdravím Jensona. Můžete se mi prosím představit? Až do uzavření trati jsem bydlela ve Volfarticích na nádraží a všechny vlakvedoucí,strojvedoucí i průvodčí jsem znala, vždyť mě vozili do Šenova do školy.Ráda bych s někým zavzpomínala.Děkuji,ozvat se mi můžete na můj mejl

5 Dušan Dušan | E-mail | 23. února 2014 v 9:10 | Reagovat

Zdravím, jak tak koukám, tak se nikde jinde v celém úseku trati nedochovalo ani torzo výstražníku VÚD? Popřípadě, kolik se na této trati nacházelo přejezdů s VÚD?

6 Caliban Caliban | Web | 19. června 2015 v 3:19 | Reagovat

mutuo pujcka :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.