Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* 7k Velké Březno-Verneřice-Úštěk horní nádraží *

4. května 2008 v 20:49 | čert.007 |  Železnice ČSD normální rozchod
Zahájení provozu 1890
Ukončení provozu 1978
Délka dráhy 25 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

Děčínské zhlaví nádraží Velké Březno, pohled na odstavené motorové vozy provozovatele dnešní muzeální železnice
-----
2.

Dnes znovu obnovená zastávka Malé Březno nad Labem zastávka, je zde také na sloupu terčík označující konec nástupiště
-----
3.

Ještě stále nepopsaná cedule obnovené zastávky Malé Březno-Leština, je tady také dobře viditelná hrana nástupiště
-----
4.

Nejdříve nádraží, poté zastávka a opět nádraží Zubrnice která je dnes proměněna v hlavní expozici muzeální železnice
-----
5.

Za nádražím Zubrnice stále pokračují neporušené koleje které mírným stoupáním pokračují k zastávce Touchořiny
-----
6.

Uprostřed lesa v nízké a husté trávě rostoucí v kolejišti se ztrácí stoupající levotočivý oblouk bývalé železniční trati
-----
7.

Hluboko v lese mezi nádražím Zubrnice a zastávkou Touchořiny je definitivní konec kolejí bývalé železniční trati
----
8.

Zarostlý hustou travou a zakrytý spadanými stromy se nachází zrezivělé torzo prvního mostu přes Luční potok
-----
9.

Nízkou travou porostlý rovný mírně stoupající mělký zářez bývalé železnice je dobře viditelný a snadno průchodný
-----
10.

Hustými asi metr a půl vysokými kopřivami zarostlé mírně stoupající těleso bývalé železniční trati na okraji lesa
-----
11.

V asi metr vysokém tělese náspu bývalé železnice se nachází pozůstatek druhého mostu před zastávkou Touchořiny
-----
12.

Asi padesátimetrové rovné a široké těleso bývalé železnice kde zůstaly koleje a kde také stávala zastávka Touchořiny
-----
13.

V pravotočivém stoupajícím oblouku mezi zastávkou Touchořiny a prvním přejezdem se zachovala řada pražců
-----
14.

Křížení bývalé železniční trati přejezdem s hlavní silnicí z Malého Března do Lovečkovic se vyznačuje terénní vlnou
-----
15.

V lese kdesi za přejezdem hlavní silnice z Malého Března do Úštěka zůstala jako památka jedna dlouhá kolejnice
-----
16.

Ve strmě stoupajícím ostrém levotočivém oblouku se v hustě rostoucí trávě zachovala celá řada dřevěných pražců
-----
17.

Dnes již málo znatelné stoupající rovné těleso bývalé železnice před Lovečkovicemi je porostlé vysokou travou
-----
18.

V přejezdu silnice z Lovečkovic do Verneřic se kousek před nádražím Lovečkovice zachovaly v asfaltě zalité koleje
-----
19.

Na východní straně bývalé nádražní budovy v Lovečkovicích se dodnes zachoval velmi dobře viditelný a čitelný nápis
-----
20.

Úštěcké zhlaví nádraží Lovečkovice, pro vegetaci není vidět jak do leva vedly koleje do Verneřic a do prava do Úštěka
-----
21.

Mezi nádražím Lovečkovice a zastávkou Levínské Petrovice se nachází levotočivý obloukový metr hluboký zářez
-----
22.

Někde v místě hustého keře před přejezdem bylo nástupiště a také dřevěná bouda zastávky Levínské Petrovice
-----
23.

Od zastávky Levínské Petrovice k přejezdu silnice Lovečkovice-Verneřice je dlouhý a rovný úsek bývalé železnice
-----
24.

Mezi oběma přejezdy na téže silnici pokračovalo těleso bývalé železnice rovným úsekem k řadě stromů na obzoru
-----
25.

Od dalšího přejezdu je vidět rovné asi půl metru vysoké mírně stoupající těleso náspu bývalé dráhy před Mukařovem
----
26.

Hliněné stěny se již dávno sesuly do asi tři metry hlubokého levotočivého zářezu bývalé žekleznice před Mukařovem
-----
27.

Uprostřed mezi velkým stromem a malým stromkem jsou vidět sporé zbytky vybagrovaného stoupajícího tělesa
-----
28.

V tomto místě byl nejvyšší bod celé bývalé železnice a v místě nejbližších stromů dřevěná bouda zastávky Mukařov
-----
29.

Od zastávky Mukařov těleso bývalé železnice směrem do Verneřic klesá dolů a před hlavní silnicí je hluboký zářez
-----
30.

Za přejezdem přes hlavní silnici směrem k Verneřicím je stále klesající rovné těleso porostlé vysokou travou
-----
31.

Pohled z vjezdového zhlaví na nádraží Verneřice, vlastní budova bývalého nádraží je přestavěna na rodinný dům
-----
32.

Od nádraží Lovečkovice do leva stoupala dráha do Verneřic, zde je pohled do klesajícího zářezu směrem do Úštěka
-----
33.

Za nádražím Lovečkovice směrem k Levínu pokračuje těleso bývalé železnice klesajícím pravotočivým obloukem
-----
34.

Velmi dlouhé rovné klesající těleso bývalé železnice před nádražím Levín je dobře viditelné a snadno průchodné
-----
35.

Budova bývalého nádraží Levín kde se natáčel film -Páni kluci- je ve velmi zachovalém stavu je trvale obydlena
-----
36.

Asi dva metry vysoké stále klesající těleso náspu bývalé železnice za nádražím Levín je porostlé hustými kopřivami
-----
37.

Zaasfaltovaný přejezd bývalé železnice v obci Horní Vysoké, přes asfalt jsou vidět nejen koleje ale i dřevěná prkna
-----
38.

Od přejezdu v Horním Vysokém bývalá železnice pokračuje asi stometrovým klesajícím rovným a širokým zářezem
----
39.

Třetí most bývalé železnice sestavený z položených klád na traverzách železničního mostu překlenuje Lhotský potok
-----
40.

Dobře viditelný a snadno průchodný krátký úsek traťového tělesa před bývalým přejezdem v obci Hradec u Levína
-----
41.

V přejezdu v Hradci u Levína jsou velice dobře viditelné šikmo vedoucí asfaltem zalité koleje bývalé železniční trati
----
42.

Od Hradce u Levína K Dolnímu Vysokému vede kopřivami porostlé těleso bývalé železnice táhlým dlouhým klesáním
-----
43.

Kopřivami porostlé rovné a asi metr vysoké těleso náspu bývalé železnice před Habřinou vede vzrostlým lesíkem
-----
44.

Na západním okraji obce Habřina se zachovaly asfaltem zalité koleje v přejezdu místní silnice z Habřiny do Srdova
-----
45.

V této změti husté vysoké trávy, keřů a stromů se ukrývá rovné asi dvacet metrů dlouhé nástupiště zastávky Habřina
-----
46.

Táhlým a dlouhým leotočivým obloukem pokračuje těleso bývalé železnice od zastávky Habřina k bývalému přejezdu
-----
47.

Široký a rovný úsek vysokého tělesa náspu dráhy vedoucí podél habřinské zahradní kolonie mezi Habřinou a Úštěkem
------
48.

Na západním okraji Úštěka se mezi kempem a místním hospodou se z bývalé železnice zachovaly koleje zalité asfaltem
49.

Železný most bývalé železnice přemosťuje trať 087 a také je odtud vidět pozůstatek kolejové odbočky na horní nádraží
-----
50.

Budova bývalého nádraží Úštěk horní nádraží je v zachovalém stavu, na východní straně budovy je ještě čitelný nápis
-----
foto září 2011
-----
xx
 

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Honza Honza | 3. prosince 2009 v 23:56 | Reagovat

Železniční stanice Leví si zahrála jednu z hlavních rolí ve filmu Páni kluci. Bohužel; po trati i železniční stanici moc radostných památek nezbylo :-(

2 petr petr | E-mail | 31. října 2010 v 19:32 | Reagovat

jo,prošmajdali jsme to celý,ale dá to fušku.za jeden den se to nedá

3 Jan Kučera Jan Kučera | E-mail | 1. listopadu 2010 v 8:32 | Reagovat

Před dvaceti lety, když jsem se byl na nádraží Zubrnice podívat, měl jsem dojem, že si někdo pod hlavičkou záchrany železniční památky zřizuje rekreační chalupu. Omlouvám se. Od 28.10.2010 provozují veřejnou dopravu, 30.10. jsem se svezl a organizátoři mají můj obdiv.   Honza

4 Žemle Žemle | Web | 13. prosince 2010 v 22:11 | Reagovat

Tato, do nedávna vlečka, má docela nově status trati a provoz je z Velkého Března do Zubrnic. Dále jsou koleje nepoužitelné - o prázdninách jsem po nich šla. Ve stanici Zubrnice je pěkné  muzeum, opravdu to stojí za to.

5 Pavelzemepis Pavelzemepis | E-mail | Web | 5. června 2013 v 15:10 | Reagovat

Je té trsy škoda, ale bude se obnovovat až do Lovečkovic. A v Zubrnicích je fakt dobré museum, stojí to za to tam jet.

6 Skunk007 Skunk007 | E-mail | 12. října 2015 v 14:59 | Reagovat

Na svém mobilním telefonu jsem neviděl obrázek zastávky Verneřice poprosil bych jestli by jste ji nezkusil nějak znova re-uploudovat nebo mi ji poslat na e-mail tato trať mně totiž opravdu hodně zajímá vím o ní skoro vše ;-)

7 Radek Radek | E-mail | 2. března 2017 v 5:25 | Reagovat

Od letošního roku 2017 po dobu 5 let je zajištěna pravidelná osobní doprava od dubna do října o víkendech a svátcích z Ústí nad Labem-Střekov - Zubrnice čtyřmi páry vlaků.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.