Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* 4b Smidary-Vysoké Veselí *

4. května 2008 v 20:52 | čert.007 |  Železnice ČSD normální rozchod
Zahájení provozu 1882
Ukončení provozu 1976
Délka dráhy 8 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

Vedle kolejiště a budovy nádraží hlavní dráhy je opuštěná budova a plocha bez kolejí kde bylo Smidary místní nádraží
-----
2.

Pohled na místo kde se bývalá trať přejezdem křížila s místní silnicí a dále pokračovala rovným pruhem zelené trávy
-----
3.

Neprostupnou travou zarostlý rovný násep asi metr vysokého tělesa bývalé železnice před mostem přes říčku Javorka
-----
4.

Chybějící první železný most bývalé železniční trati přes říčku Javorku, kamenné portály se ztrácejí v husté vegetaci
-----
5.

Hustou travou porostlý další rovný úsek asi metr vysokého tělesa bývalé dráhy za chybějícím mostem přes říčku Javorku
-----
6.

Na dalším úseku o něco nižšího rovného náspu bývalé železnice se zachovalo velice dobře viditelné štěrkové lože
-----
7.

Již dosti bagrováním narušený rovný násep bývalé železnice se ztrácí v hustě rostoucí vwgetaci a náletových dřevinách
-----
8.

Zde se bagrováním narušený rovný násep bývalé železnice ztrácí úplně, kudy přesně vedl násep lze jen odhadovat
-----
9.

Další rovný úsek zcela vybagrovaného rovného náspu bývalé železnice, i tady se z náspu železnice nic nezachovalo
-----
10.

Nájezd polní cesty na zachovalý pravotočivý asi metra půl vysoký úsek náspu bývalé železniční trati u osady Medříč
-----
11.

Pohled na travou a stromky zarůstající levotočivý úsek tělesa náspu bývalé železniční trati před druhým mostem
-----
12.

Další betonový most je jedním z několika mostů v tělese bývalé železnice, tento překlenuje potok Mlýnská Javorka
-----
13.

Mezi mostem přes potok a přejezdem silnice ze Smidar do Chotělic pokračuje těleso bývalé dráhy mezi polem a lesem
-----
14.

Tady se bývalá železnice druhým přejezdem křížila s místní silnicí ze Smidar do Chotěvic, nic se zde nezachovalo
-----
15.

Málo znatelný začátek dlouhého rovného úseku tělesa bývalé železniční trati za přejezdem který vedl mezi stromky
-----
16.

Dobře viditelné a snadno průchodné rovné těleso bývalé železnice mezi místní silnicí a propustí na okraji Chotěvic
-----
17.

Na okraji obce Chotělice se v nízkém mírně obloukovém náspu bývalé železnice se nachází betonová první propust
-----
18.

Budova bývalé zastávky Chotělice kdysi byla přestavěna na garáž, i dnes je velice dobře čitelný nápis na čelní stěně
-----
19.

Za zastávkou Chotělice mezi dvěma přejezdy se zachoval rovný úsek tělesa bývalé dráhy který je dobře průchodný
-----
20.

Za dalším přejezdem v obci Chotělice se nachází v mírně pravotočivém obloukovém náspu druhá betonová propust
-----
21.

Na konci obce Chotělice pokračuje rovné těleso bývalé železniční trati mělkým asi půl metru hlubokým zářezem
-----
22.

Vysokou a hustou travou porostlé asi metr vysoké těleso náspu bývalé železnice které se stáčí do levotočivého oblouku
-----
23.

Další pokračování táhlého levotočivého metr vysokého oblouku bývalé železnice které je porostlé náletovými dřevinami
-----
24.

Dobře viditelný a snadno průchodný rovný úsek asi půl metru vysokého tělesa náspu bývalé železnice před silem
-----
25.

U hlubinného sila je ai stometrový rovný úsek mělkého zářezu bývalé železnice zavezený vrstvou hlíny a odpadu
-----
26.

Za zavezeným zářezem pokračuje těleso bývalé železnice levotočivým obloukem porostlým hustou travou a křovím
-----
27.

Na samém začátku levotočivého obloukového metr vysokého náspu je třetí betonový most překlenující místní potůček
-----
28.

Na konci levotočivého obloukového tělesa začíná dlouhý rovný úsek bývalé železnice vedoucí souběžne s polní cestou
-----
29.

Za obloukovým náspem začíná dlouhý rovný úsek bývalé železnice, těleso bývalé dráhy vedlo pruhem vlevo od cesty
-----
30.

Stále pokračující velmi dlouhý rovný úsek tělesa bývalé železniční trati vedl i nadále vlevo po zeleném pruhu trávy
-----
31.

I nadále pokračující rovný a dlouhý úsek tělesa bývalé železniční trati vede podél vzrostlých stromů mezi lány poli
-----
32.

Po dlouhém a rovném úseku tělesa bývalé železnice se travou porostlé těleso stáčí do mírného pravotočivého oblouku
-----
33.

Za obloukem pokračuje rozorané těleso bývalé železnice dalším velmi dlouhým rovným úsekem směrem ke Sběři
-----
34.

Pravotočivé obloukové těleso bývalé trati před zastávkou Sběř vedlo pásem zeleně mezi cestou a úzkým pruhem trávy
-----
35.

Cihlová budova bývalé zastávky Hrobičany stojí osamocena uprostřed širokých polních lánů a je v zachovalém stavu
-----
36.

Kudy vedl pravotočivý obloukový násep tělesa bývalé železnice za zastávkou Hrobičany určuje pruh hlíny mezi poli
-----
37.

Chybějící čtvrtý železný most přes řeku Cidlinu na okraji obce Sběř, v křoví na protějším břehu je betonový portál
-----
38.

Pohled na mírně pravotočivé obloukové metr vysoké těleso bývalé železnice za chybějícím mostem přes řeku Cidlinu
-----
39.

Rovný úsek rozšiřujícího se tělesa bývalé železnice znamená že se jsme na jižním zhlaví zastávky a nákladiště Sběř
-----
40.

Široký násep bývalého nákladiště a zastávky Sběř, budovy se tady nezachovaly, podle šíře náspu zde byly dvě koleje
-----
41.

Za bývalým nákladištěm a zastávkou Sběř jsou v rovném náspu betonové portály pátého mostu přes potok Volanka
-----
42.

Asi sto metrů dlouhé rovné a metr vysoké těleso bývalé železnice za pátým mostem je viditelné a snadno průchodné
-----
43.

Mezi vzrostlými stromy je vidět široký nízkou travou porostlý levotočivě stoupající obloukové těleso bývalé železnice
-----
44.

Na konci dlouhého levotočivého obloukového tělesa bývalé železniční trati je začátek celé řady vzrostlých stromů
-----
45.

Před lánem širokého pole je krátké rovné a nízké těleso náspu bývalé železnice na kterém rostou vzrostlé stromy
-----
46.

Před širokýn lánem pole je vidět rovný a asi metr hluboký zářez který je dnes již zavezený a porostlý keři a stromy
-----
47.

Po dlouhém a rovném nejdříve zářezu a posléze nízkém tělese vedoucím přes lán pole se dnes již nic nezachovalo
-----
48.

Po přechodu velkého lánu pole se objeví na okraji městečka asi půlmetrový nízký násep tělesa bývalé železniční trati
-----
49.

Pod nánosem bláta se zachovaly dvě souběžné koleje v přejezdu na jižním zhlaví bývalého nádraží ve Vysokém Veselí
-----
50.

Nádražní budova bývalého nádraží ve Vysokém Veselí je obydlena ale je v zanedbaném stavu a už se začíná rozpadat
-----
foto říjen 2011
-----
xx
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 jakub jakub | E-mail | 12. srpna 2009 v 9:43 | Reagovat

jetodocelá dobrý

2 elienai elienai | Web | 21. června 2015 v 9:09 | Reagovat

půjčka do výplaty opava :-P

3 Larryuteks Larryuteks | E-mail | Web | 13. května 2017 v 6:29 | Reagovat

join the new social <a href=http://onlinecasinos-x.com>online casino</a> guide

4 Jirka Jirka | E-mail | 17. srpna 2017 v 13:27 | Reagovat

Děkuji, výborný tip na "badatelský" výlet. Podobných bývalých tratí je hodně, bohužel málokdo si toho všímá.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.