Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* 23a Praha Vysočany-Praha Těšnov *

4. května 2008 v 20:32 | čert.007 |  Železnice ČSD normální rozchod
Zahájení provozu 1875
Ukončení provozu 1984
Délka dráhy 5 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

Nádraží Praha-Vysočany, libeňské zhlaví, z tohoto angličáka ještě dnes odcházejí koleje, odbočka směr Těšnov
-----
2.

Za nádražím Vysočany koleje pokračují mírným obloukem a neustálým klesáním k bývalému mostu přes říčku Rokytku
-----
3.

Konec kolejí, asi po půlkilometru od nádraží byly koleje uříznuty autogenem, dále jsou již jen betonové pražce
-----
4.

Úsek bývalé železnice mezi koncem kolejí a mostem, zde v mírném oblouku zůstala celá řada betonových pražců ve štěrkovém loži
-----
5.

Další úsek obloukového náspu bývalé železnice před mostem je bez pražců a pomalu zarůstá náletovými dřevinami
-----
6.

Severní portál mostu bývalé železnice, vysoký železný most kdysi překlenoval údolí říčky Rokytky
-----
7.

Za mostem směrem do centra je násep asi po stopadesáti metrech vybagrován, dále jsou jen nepatrné pozůstatky
-----
8.

V místě rostoucích okrasných dřevin vedl násep bývalé železnice, po kterém se dnes již nic nezachovalo
-----
9.

Ulice na Žertvách pod železničními mosty, bývalá železnice vedla přibližně na pravém okraji zeleného pásu trávy
-----
10.

V polovoně ulice Na Žertvách se zdá že se zde něco zachovalo ale není tomu tak, co se zdá být náspem bývalé dráhy je jen navážka hlíny nad tubusem metra
-----
11.

Stále ulice Na Žertvách, pokračování téže terénní úpravy nad tubusem metra která se zdá být náspem bývalé dráhy nedaleko libeňského dolního nádraží
-----
12.

Nádražní budova stanice Praha Libeň dolní nádraží je v dobrém stavu a nachází se na soukromém pozemku
-----
13.

Ve stromech a křovinách se skrývá asi padesátimetrový zbytek náspu bývalé železnice, začátek nádraží Libeň dolní nádraží
-----
14.

Na tomto zbytku náspu se zachovalo několik kolejnic, podle pamětníků zde byla odbočka vlečky do bývalé Rustonky
-----
15.

Oblokový násep bývalé železnice mezi libeňským dolním nádražím a nádražím Karlín Přístaviště beze stopy zmizel po rozsáhlých terénních úpravách
-----
16.

Pokračování přerušeného náspu bývalé železnice podle Sokolovské ulice, pohled k libeňskému dolnímu nádraží
-----
17.

Úsek náspu bývalé železnice vedle Sokolovské ulice, místo u můstku před nádražím Karlín Přístaviště
-----
18.

Můstek pod bývalou železnicí se začíná rozpadat a je zavalený odpadky, násep za tímto můstkem je vybagrován, je to poslední pozůstatek, dále až k Těšnovu se žádné náspy nezachovaly
-----
19.

Staniční budova bývalého nádraží Praha Karlín Přístaviště je v dobrén stavu a nachází se na soukromém pozemku
-----
20.

Negrelliho viadukt, pod těmito klenbami vedly koleje bývalé železnice z nádraží Karlín Přístaviště na nádraží Praha Těšnov
-----
21.

Za Negrelliho viaduktem bývalá železnice pokračovala levotočivým obloukem k nádraží Těšnov, na jeho místě dnes stojí rozsáhlý komplex hotelu Hilton
-----
22.

Vyvýšená rovná plocha u dálničního mostu je pozůstatek rozsáhlého objektu koncového nádraží Praha Těšnov
-----
foto prosinec 2007
-----
xx
 

16 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Lukáš Lukáš | E-mail | 9. března 2009 v 21:31 | Reagovat

Dobrý den,měl bych menší dodatek k obrázku č. 15. Není to zhlavý,ale výhybka na vlečku do bývalé Rustonky. A ještě k datům,trať sloužila do roku 1984 jako vlečka v úseku Vysočany- Karlín. Ukončení provozu na Těšnově 1.7.1972.

2 Honza Honza | E-mail | 8. června 2009 v 12:23 | Reagovat

Ahoj, mám jen upřesnění k popisu ulice Na Žertvách, obr č. 10  Nemůže jít o pozůstatek železničního náspu, ale jde o "tvořivost" architektů a projektantů metra. Při výstavbě stanice metra Palmovka, která byla budována jako hloubená a tedy z povrchu, zde byla 300m dlouhá stavební jáma a veškerý původní terén vzal tím pádem za své.

3 Marek Marek | 22. září 2009 v 13:15 | Reagovat

Presne jak pise Honza, obrazky 10 a 11 - tady nekde trat vedla, ale pri stavbe metra zde byla obrovska stavebni jama a vse co je na Palmovce k videni ted je zcela nove a vzniklo az pri dokoncovacich pracech.

4 Jiří Moravec Jiří Moravec | E-mail | 24. ledna 2010 v 12:49 | Reagovat

V roce 1956 jsem se stal učněm železničářem a učil jsem se tomuto řemeslu na nádraží Praha Těšnov. Tenkrát už zastávka Přístaviště neexistovala, nebo si na ní nepamatuju. Zato ale jsem poznal provoz Těšnova. Chystám se o tom napsat.

ing Jiří Moravec.

5 Jana Jana | E-mail | 28. ledna 2010 v 12:16 | Reagovat

Matně pamatuji(a hlavně vím z vyprávění),že v ulici Na žetrvách byl malý tunel,nevím kdy přesně byl zbourán,ale asi okolo roku 1970.

6 Michal Michal | E-mail | 22. srpna 2010 v 11:31 | Reagovat

Ano, tunel byl na konci ulice Na Zertvach, ale misto nej byl vytvoren prukop...tunel byl v mistech dnesniho premosteni ulice Na Zertvach zeleznicnimi mosty holesovicke prelozky.
Pokud byste mekdo mel fotky z provozu Vysocany Tesnov, tak mi je, prosim zaslete na mail. Sbiram je jen pro osobni potrebu.
Nemel byste nekdo fotku premosteni ulice Svabky??

7 Zkus Zkus | 13. prosince 2010 v 16:51 | Reagovat

[5]: Tím tunelem v ulici Na Žertvách si jist až tak nejsem. Na křížení ulice Na Žertvách (prodloužení na Libeňský most) s ulicí Zenklovou bývaly těsně na vjezdu do nádraží Libeň dolní nádraží závory. Rád jsem se tam díval na přijíždějící vlaky - a byly vidět až do míst, kde je Balabenka resp. těsně před, kde trať dělala oblouk do Vysočan (směřovala pod úpatí proseckého kopce).

8 beepee beepee | E-mail | 19. května 2011 v 20:50 | Reagovat

Tunel v ulici Na Žertvách skutečně byl, tahle ulice byla tehdy tratí rozdělena na dvě poloviny, trať byla ohrazena z obou stran betonovou zdí. Ulice byla vlastně slepá pro jinou dopravu, než železniční. Pramen: Zmizelá Praha, Kateřina Bečková 2009, Paseka, Schola ludus - Pragensia

P.S.: nemáte někdo fotky náspu těšnovské trati od tunelu v ulici Na Žertvách (u Balabenky) až k viaduktu u Kolčavky?

9 Ing. Jiří Rýznar Ing. Jiří Rýznar | E-mail | 5. června 2011 v 9:06 | Reagovat

Na jaře 2011 jsem si udělal po stopách této trati skoro celodenní výlet. Děkuji tímto hlavně paní Kateřině Bečkové za její dílo, panu Jiřímu Moravcovi, Křepinskému i ostatním, kteří se dělí o své poznatky a fotky. Mimochodem, severní podpěru mostu přes Rokytku zrovna rozebírali spoluobčané.

10 jenson jenson | 19. června 2011 v 18:09 | Reagovat

[1]: Naprosto přesně !

11 vl vl | E-mail | 1. července 2012 v 13:30 | Reagovat

Tahle trať mohla být slavná. V r. 1949, zhruba rok po únoru 1948, měl po ní před budovu ÚV KSČ přijet obrněný vlak (snad z Milovic) a donutit ÚV ke kapitulaci. Celá akce byla však vyzrazena a její velení bylo pozatýkáno. Je možné, že komunisté se báli opakování a že to později mělo vliv na demolici nádraží Těšnov?

12 vl vl | 29. července 2013 v 11:45 | Reagovat

Doplněk po roce: Tu informaci o obrněném vlaku proti ÚV KSČ mi v r. 1949 v cele na Pankráci sdělil právě přivedený spoluvězeň pplk. Josef Hruška, který byl pak 24.05.1949 popraven. Považoval jsem ji tedy za pravdivou. Teprve nyní jsem se dozvěděl, že pplk. Hruška byl spolupracovníkem STB (byl popraven snad proto, že pro komunisty ztratil cenu, tak zacházeli i s lidmi ve svých službách, když je přestali potřebovat.) Proto se již nedivím, že zprávu o obrněném vlaku, jenž měl být použit proti komunistům, jsem se nikde nedočetl.

13 vl vl | E-mail | 17. března 2014 v 12:10 | Reagovat

Další poznámka(Josef Hruška, který byl pak 24.05.1949 popraven). Zajímavá je kniha Milo Komínka: http://pravyprostor.cz/z-knihy-milo-kominka-%E2%80%9Ei-pod-oblohou-je-peklo-xi-leopoldov-pevnost-ztracenych/, kde se tato akce popisuje jako skutečná a v zárodku potlačená a Josef Hruška je uveden jako "mladý major". Tak nevím. Jak to bylo doopravdy? Je moc nejasností v "třetím odboji": Např. co se stalo se Stanislavem Smejkalem, bývalým pracovníkem Frágnerovy továrny v Praze a funkcionářem Nár. soc. strany,který byl za organizování odboje odsouzen a podařilo se mu utéct (snad z Leopoldova) a byly pak o něm občas zmínky v komunistických novinách jako o agentu, který získával uprchlíky pro služby Američanům? Jakto, že po Listopadu o něm nikde nebyla ani zmínka?

14 Jarda Jarda | E-mail | 1. srpna 2014 v 21:39 | Reagovat

Pěkné fotky z provozu trati jsou na: http://czumalo.wordpress.com/2013/02/15/ulice-na-zertvach/.

15 rampaging rampaging | Web | 19. června 2015 v 1:00 | Reagovat

nebankovní půjčka bez doložení příjmů :D

16 michal michal | E-mail | 30. března 2016 v 9:07 | Reagovat

Jsem ročník 1972 a do roku 1983 jsme bydleli pod Vysočanským nádražím. Pamatuji trať na Těšnov jen jako vlečku do Karlína s KARKULKOU v čele. Jeden z oblouků Negr.viaduktu je dodnes začouzen z doby parního provozu...

[3]:

[10]:

17 Hana Doležalová/Kubů/ Hana Doležalová/Kubů/ | E-mail | 28. dubna 2017 v 16:59 | Reagovat

Ahoj
je málo fotek nebo videí z nádraží Těšnov, kde byla i točna. má je někdo k dispozici?
bude někdy opět výstava o nádraží Těšnov? Byla hodně navštěvovaná!!
Zdravím starousedlík a i zaměstnanec
nádraží Těšnov.
Hana Doležalová
Věčná škoda zbourání!!!!!!!!Doufám že Masaryčka takkto nedopadne!!!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.