Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* 13c Křimov-Pohraniční *

4. května 2008 v 20:40 | čert.007 |  Železnice ČSD normální rozchod
Zahájení provozu 1875
Ukončení provozu 1975
Délka dráhy 13 km
Rozchoid kolejí 1435 mm
-----
-----
1.

Vejprtské zhlaví nádraží Křimov, pražec přes zbytek kolejí a opřený modrý terčík označují bývalou trať
-----
2.

Prvním přejezdem se bývalá železnice křížovala s dnešní hlavní silnicí z Chomutova do Německa
-----
3.

Asi metr hluboký levotočivý obloukový zářez za přejezdem je zarostlý hustou a vysokou travou
-----
4.

První mohutný kamenný klenutý most přes Křimovský potok a cestu je zatím v dobrém stavu
-----
5.

Dlouhý a rovný úsek vysokého tělesa náspu bývalé železnice za mostem přes křimovský potok
-----
6.

Místo kde byl druhý přejezd křížující silničku z Hory Svatého Šebestiána do bývalých Menhartic
-----
7.

Vysoký mohutný mírně pravotočivý násep před druhým mostem se používá jako lesní a polní cesta
-----
8.

Klenutý kamenný druhý most v náspu bývalé železnice překlenuje cestu a Menhartický potok
-----
9.

Dlouhý rovný úsek nízkého tělesa náspu bývalé železnice mezi druhým a třetím mostem
-----
10.

Kamenné portály třetího mostu který překlenoval místní cestu z hlavní silnice do Menhartic
-----
11.

Strážní domek a pozdější zastávka Menhartice je v dobrém stavu a slouží k rekreačním účelům
-----
12.

Zachovalé kamenné portály čtvrtého mostu bývalé železnice přes místní odvodňovací potůček
-----
13.

Po okrajích vzrostlými stromy a také hustou a vysokou travou porostlý násep za čtvrtým mostem
-----
14.

Rozsáhlá pole rozdělující násep bývalé železnice spojovala cesta kterou překlenoval pátý most
-----
15.

Mírně levotočivé obloukové těleso za pátým mostem, tráva je částečně posekána a jsou vidět pražce
-----
16.

Asi půl metru vysoký mírně levotočivý obloukový násep bývalé železnice před šestým mostem
-----
17.

Portály kamenného šikmého šestého mostu bývalé dráhy na okraji lesa pod Menhartickým vrchem
-----
18.

Zelenou nízkou travou porostlé levotočivé obloukové těleso bývalé železnice za šestým mostem
-----
19.

Kamenná první klenutá propust přes místní široký potůček se již začíná pomalu ale jistě rozpadat
-----
20.

Na vrchu zářezu se nachází rozpadající se kamenný portál silničního mostu cesty do Bezručova údolí
-----
21.

Za bývalým silničním mostem přes zářez pokračuje těleso bývalé železnice krátkým rovným úsekem
-----
22.

Další úsek tělesa bývalé železnice před druhou propustí pokračuje táhlým pravotočivým obloukem
-----
23.

Zachovalá druhá kamenná klenutá propust ve vysokém náspu bývalé železnice přes místní potůtček
-----
24.

Široký rovný dlouhý a hluboký zářez za druhou propustí je po obou okrajích zarostlý hustými smrky
-----
25.

Základové torzo bývalé nádražní budovy Hora Svatého Šebestiána je zavalené sutí a zarůstá travou
-----
26.

Vyšlapaná úzká pěšina na pravotočivém obloukovém tělese za nádražím Hora Svatého Šebestiána
-----
27.

Dva mohutné kamenné portály bývalého prvního velkého železného mostu přes údolí Chomutovky
-----
28.

Řada rozpadajích se dřevěných pražců na vysokém a mohutném náspu za prvním velkým mostem
-----
29.

Za prvním velkým železným mostem je začátek prvního dlouhého pravotočivého hlubokého zářezu
-----
30.

Uprostřed prvního hlubokého zářezu mezi oběma bývalými železnými mosty zůstalo několik pražců
-----
31.

Na vysokém obloukovém náspu před druhým bývalým velkým železným mostem zůstala řada pražců
-----
32.

Mohutné kamenné portály druhého velkého bývalého železného mostu přes údolí místního potůčku
-----
33.

Pohled na kamenité štěrkové lože v náspu bývalé železnice za druhým velkým železným mostem
-----
34.

Mírně stoupající druhý dlouhý násep bývalé železnice je místy pro husté smrčí zcela neprostupný
-----
35.

Kamenné portály sedmého mostu jsou stále v dobrém stavu jen železné přemostění již dávno zmizelo
-----
36.

Stále mírně stoupající násep za sedmým mostem na kterém jsou pražce ve značném stadiu rozpadu
-----
37.

Mokré a místy zcela neprůchodné rozmáčené dno třetího velmi dlouhého zářezu bývalé železnice
-----
38.

Na konci dlouhého zářezu bývalé dráhy se nachází hromada pražců ve velmi značném stadiu rozkladu
-----
39.

V jinak neprostupném smrčí na vrcholu náspu je mezera s řadou pražců před osmým mostem
-----
40.

V pokročilém stavu rozpadu se nachází kamenný klenutý osmý most v náspu bývalé železnice
-----
41.

Na náspu asi metr vysokém za osmým mostem v porostu smrkového stromořadí zůstaly pražce
-----
42.

Po sto metrech vybagrovaného náspu pokračuje násep bývalé železnice dále k zastávce Pohraniční
-----
43.

Rozpadající se třetí úzká kamenná propust bývalé železnice v bažinách u oblasti Pohraniční
-----
44.

Dobře viditelný a snadno průchodný asi dva metry hluboký rovný zářez bývalé dráhy za třetí propustí
-----
45.

Zelenou nízkou trávou porostlý mělký zářez bývalé železnice uprostřed lesů oblasti Pohraniční
-----
46.

Spadaným jehličím pokryté rovné a nízké téleso náspu bývalé železnice je dobře viditelné i průchodné
-----
47.

Na tělese náspu před devátým mostem se ve spadaném jehličí ztrácí celá řada dřevěných pražců
-----
48.

Přes Pohraniční potok před zastávkou Pohraniční se v obloukovém náspu klene devátý kamenný most
-----
49.

Rovný a nízký úsek náspu za devátým mostem na kterém se povaluje několik dřevěných pražců
-----
50.

Jen betonové sloupky od plotu a vyvýšený terén označují kde bylo nástupiště zastávky Pohraniční
-----
foto červen 2010
----
xx
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 jarmila jezilova jarmila jezilova | E-mail | Web | 17. července 2009 v 23:20 | Reagovat

Železnice Křímov-Reitzenhain (Pohraniční) naopak zdokumentována je, viz stránky p. Lubomíra Váně http://www.zeleznice.vanovi.net/

J.J.

2 niky niky | E-mail | 23. června 2012 v 12:11 | Reagovat

nádherný obrázky

3 Pene Pene | E-mail | 10. července 2013 v 10:19 | Reagovat

Jen bych doplnil k fotu č.2, že trať hlavní silnici nepřekračovala přejezdem. Ona původní hlavní silnice Chomutov - Německo šla po náspech nad trať a tu tedy překračovala mostem. Je pravda, že si nejsem jist, zda tato "nová" hlavní silnice byla vystavěna ještě chvíli před zrušením trati nebo až po jejím zrušení.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.