Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* 132 Lhotka u Mělníka-Střednice *

4. května 2008 v 20:25 | čert.007 |  Železnice ČSD normální rozchod
Zahájení provozu 1897
Ukončení provozu 1975
Délka dráhy 3 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
00. 132 stř mapa
-----
1.

Nádraží Lhotka u Mělníka, travou zarůstající stoupající těleso do Střednice, vpravo vede trať do Mšena
-----
2.

Stromy a travou zarůstající asi metr vysoké těleso bývalé železnice před prvním přejezdem
-----
3.

První přejezd přes silnici Lhotka-Vysoké, v přejezdu jsou málo viditelné zaasfaltované koleje
-----
4.

Asi metr hluboký levotočivý obloukový zářez bývalé železnice za prvním přejezdem
-----
5.

Pokračování téhož dlouhého mělkého zářezu bývalé železnice na začátku Komorského údolí
-----
6.

V mělkém asi třista metrů dlouhém zářezu je dlouhá první rovina bývalé železnice
-----
7.

Pokračování zářezu bývalé železnice za první rovinou se stáčí do mírného pravotočivého oblouku
-----
8.

Pokračování téhož dlouhého zářezu bývalé železnice uprostřed Komorského údolí
-----
9.

Mírně pravotočivý oblouk tělesa v lese vede střídavě v mělkých zářezech a na nízkých náspech
-----
10.

Pravotočivý asi pět metrů hluboký zářez bývalé železnice na konci lesa v Komorském údolí
-----
11.

Mírně stoupající těleso druhé roviny přechází dvěma vysokými náspy přes dvě velmi hluboké rokle
-----
12.

Začátek obloukového levotočivého tělesa náspu bývalé železnice za lesem vede mezi poli
-----
13.

Pokračování téhož mírně stoupajícího levotočivého obloukového tělesa bývalé železnice
-----
14.

Na konci téhož oblouku násep bývalé železnice přechází v asi v půl metru hluboký zářez
-----
15.

Těleso bývalé železnice před druhým přejezdem vede stále v asi půl metru hlubokém zářezu
-----
16.

Dnes již neexistující druhý přejezd bývalé železnice křížující sliničku z Chloumku do Vysoké
-----
17.

Travou a trnitými keři zarůstající mělký zářez bývalé železnice za druhým přejezdem
-----
18.

Posečené nízké a rovné těleso bývalé železnice mezi polem a silnicí před bývalou stanicí Střednice
-----
19.

Dobře znatelný úsek tělesa před nádražím Střednice, na zhlaví bývalého nádraží dnes stojí budovy zemědělského podniku
-----
20.

Budova bývalého nádraží Střednice je dnes zrekonsruována a slouží jako rodinný dům
-----
foto srpen 2009
-----
xx
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 kokrda kokrda | E-mail | 21. září 2008 v 9:31 | Reagovat

Velice pěkné a hlavně záslužné stránky.Některé úseky tratí jednou zcela zaniknou a zůstanou jen fotografie.(Praha Vysočany-Praha Těšnov atd..)

2 Petr Petr | E-mail | 7. února 2009 v 18:09 | Reagovat

Na této bývalé dráze se evidentně schyluje k výstavbě cyklostezky, je to tu zkrášlené od geometrů. Postříkané hektometrovníky sprejem, zatlouklé trasírky apod. Brzy tedy zmizí veškeré drobné pozůstatky této dráhy. Sám jsem tak trochu aktivní železniční archeolog. Fyzicky zachraňuji co se dá. Nechce se někdo připojit ?

3 Radek Radek | E-mail | 24. února 2013 v 10:44 | Reagovat

Procházel jsem trať v srpnu 1992 a budova nádraží Střednice byla ve stavu možná lepším, než některé budovy zastávek na trati Mělník - Ml.Boleslav. Jen o něco víc zarostlá

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.