Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Koněspřežka Praha-Stochov-Lány-Pílsko *

2. března 2008 v 22:21 | čert.007 |  Animální železnice
Zahájení provozu 1830
Ukončení provozu 1873
Délka drážky 63 km
Rozchod kolejí 1106 mm
-----
Mapa celé koněspřežné železnice
-----
1. Nádraží Bruska v Praze, provoz 1830-1863
-----
1.

Nádražní budova bývalé koněspřežné železnice v Praze, pohled od dejvického nádraží, nástupiště a koleje koňky byly z druhé strany budovy
-----
foto březen 2009
-----------
2. Úsek u nádraží Kamenné Žehrovice, cca 1 km, provoz 1830-1863
-----
2.

Zachovalý cihlově kamenný můstek naproti budově nádraží Kamenné Žehrovice
-----
3.

Pravotočivé obloukové těleso bývalé koněspřežky nedaleko nádraží Kamenné Žehrovice
-----
4.

Další cihlově kamenný můstek v náspu bývalé koněspřežky se již pomalu ale jistě rozpadá
-----
5.

Dobře průchdný rovný úsek tělesa bývalé koněspřežky za rozpadajícím se můstkem
-----
foto duben 2009
---------
3. Úsek Stochov-Pílsko, 15 km, provoz 1830-1873
-----
6.

Kolejiště nádraží Stochov, někde těmito místy vedla bývalá koněspřežná železnice
-----
7.

Pod náspem dnes již zrušené normálněrozchodné vlečky byl obloukový zářez koněspřežky
-----
8.

Kolem této stavby vedlo obloukové těleso koněspřežky před dolem Čs. Armády
-----
9.

Objekt bývalého dolu Čs. Armády, někde hluboko pod touto navážkou hlušiny vedla koněspřežka
-----
10.

Uprostřed tohoto pole před obcí Rynholec vedl oblokuvý násep bývalé koněspřežky
-----
11.

Ulice V Brance v Rynholci, koněspřežka vedla šikmo přes tehdejší polní cestu která zde byla
-----
12.

V místech dnešních dvorků mezi hřištěm a rodinnými domy vedlo těleso bývalé koněspřežky
-----
13.

Dnešní nerovná a blátivá cesta je těleso bývalé koněspřežné železnice za obcí Rynholec
-----
14.

Těleso bývalé koněspřežné železnice pod zříceninou hradu Sobín je dnes blátivou cestou
-----
15.

Krátký rovný zářez bývalé koněspřené železnice před kruhovou křižovatkou u obce Lány
-----
16.

Lánský hřbitov, před touto stěnou byl střed protisměrného oblouku bývalé koněspřežky
-----
17.

Sporé zbytky málo znatelného tělesa bývalé koněspřežky za panelákovým sídlištěm
-----
18.

Téměř neznatelné těleso bývalé koněspřežky před nově budovaným silničním obchvatem
-----
19.

Další sporý pozůstatek tělesa bývalé koněspřežky za nově budovaným silničním obchvatem
-----
20.

Uschlým plevelem zarostlý úsek bývalé koněspřežky před zářezem v oblasti Kopanina
-----
21.

Široký mělký a spadaným listím zakrytý zářez bývalé koněspřežky před hřištěm v obci Lány
-----
22.

Fotbalové hřiště v obci Lány, těleso bývalé koňky vedlo mírným obloukem přes hrací plochu
-----
23.

Někde v tomto místě stála menší budova nádraží Lány po které se dnes již nic nezachovalo
-----
24.

Nový silniční obchvat kolem Lán za obcí u lesa křížuje těleso bývalé koněspřežné železnice
-----
25.

Na okraji křivoklátských lesů je dnes úzké těleso koňky změněno v asfaltovou silnici
-----
26.

Další lesní úsek asi metr vysokého obloukového náspu bývalé koněspřežné železnice
-----
27.

Křižovatka lesních cest, zde z hlavní tratě do leva odcházela krátká odbočka k uhelnému dolu
-----
28.

Za plotem obory se nachází místo kde stál uhelný důl a kde končila krátká odbočka koněspřežky
-----
29.

Za odbočkou k uhelnému dolu pokračuje obloukové těleso bývalé koněspřežky k lánské oboře
-----
30.

Východní vjezd do lánské obory, nejméně jedna třetina tohoto úseku bývalé koněspřežky prochází oborou a je veřejnosti nepřístupná
-----
31.

Před stanicí Píně, těleso bývalé koněspřežky se opět objevuje po průjezdu lánskou oborou
-----
32.

U stanice Píně, na tělese bývalé koněspřežky dnes stojí dřevěné oplocení lánské obory
-----
33.

Nové obytné domy stojí na místě bývalé přepřahací stanice Píně uprostřed lánských lesů
-----
34.

Kratší úsek ještě dosud nezavezeného asi jeden a půl metru hlubokého zářezu za nádražím Píně
-----
35.

Úzké a rovné těleso bývalé koněspřežné železnice je dnes širokou lesní cestou
-----
36.

Asi metr vysoký mírně obloukový násep bývalé koněspřežné železnice v lese
-----
37.

Ostrý obloukový zářez bývalé koněspřežky před obloukovým náspem asi o sto metrů dále
-----
38.

Začátek dnes již částečně vybagrovaného obloukového náspu bývalé koněspřežky
-----
39.

Uprostřed tohoto obloukového náspu se nachází dnes již rozpadlý cihlově kamenný můstek
-----
40.

Za rozbořeným můstem pokračuje neporušený úsek obloukového náspu bývalé koněspřežky
-----
41.

Další úsek mělkého a mírně levotočivého zářezu za obloukovým náspem bývalé koněspřežky
-----
42.

Pokračování dalšího ostrého pravotočivého tělesa bývalé koněspřežky na srázu Klíčavského údolí
-----
43.

Rovný úsek tělesa bývalé koněspřežky přechází z vysokého náspu do hlubokého zářezu
-----
44.

Bagrováním pro lesní techniku rozšířený asi metr hluboký zářez bývalé koněspřežky
-----
45.

Začátek vysokého kamenného mírně obloukového náspu na okraji údolí potoka Klíčava
-----
46.

Pohled na tentýž kamenný obloukový násep bývalé koněspřežné železnice z opačné strany
-----
47.

Za kamenným obloukovým náspem pokračovala bývalá koňka ostrým obloukem k Pílsku
-----
48.

Klesající mírně obloukové těleso bývalé koněspřežky před přejezdem u Pílské hájovny
-----
49.

Snadno průchodné asi metr vysoké těleso bývalé koněspřežky za přejezdem u Pílské hájovny
-----
50.

Poslední znatelný úsek náspu bývalé koněspřežky, odtud až k pile u Pílska se těleso nezachovalo
-----
foto březen 2009
-----
xx
 

11 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Metod Fikes Metod Fikes | E-mail | 24. ledna 2011 v 23:44 | Reagovat

Podle dochovaných pramenů vedla trasa mezi Kam.Žehrovicemi a Stochovem napříč Kačicí ul. K farmě dále na západ až téměř k Čelechovicům,tam překonala po dodnes patrném náspu Lodenický potok a teprve poté stoupala okolo Stochova.V Kačici byla hospoda s přepřaháním(na místě dnešního dětského hřiště na návsi)
Trasu je možné také identifikovat na katastru,pozemky dráhy mají odlišná čísla a kopírují trasu.
Metod Fikes, Kačice

2 pich pich | 21. března 2013 v 1:54 | Reagovat

pekna prace, ale hnusnej web

3 Karel KESTNER Karel KESTNER | E-mail | 12. května 2013 v 22:28 | Reagovat

KDE JSTE, PROSÍM, VZAL NÁZEV "PÍLSKO"?

POD PÍNĚMI JE RYBNÍK, KTERÝ SLOUŽIL JAKO ZÁSOBÁRNA VODY PRO PROVOZ PILY NA DŘEVO, ODTUD "PILSKÝ" RYBNÍK (RYBNÍK PRO PILU, STEJNĚ JAKO JE MLÝNSKÝ RYBNÍK RYBNÍK PRO MLÝN NEBO HAMERSKÝ PRO HAMR).

NIKDY JSEM SE S VÝRAZEM "PÍLSKO" NESETKAL, A TO JSEM VÍCEMÉNĚ MÍSTNÍ. ŽE BY NĚJAKÁ MAPA? KTERÁ? PROSÍM NAPIŠTE!

4 Zdeněk Hák Zdeněk Hák | E-mail | 6. listopadu 2013 v 7:54 | Reagovat

Dobrý den,

je to hezké, jen škoda, že ten kus v oboře chybí. Tam není možný vstup?

Díiy Z.H.

5 Karel KESTNER Karel KESTNER | E-mail | Web | 23. listopadu 2014 v 20:20 | Reagovat

Důležité. Možná se podařilo dohledat zakončení koňky u Klíčanského potoka.
Prosím, pošlete podklad, podle kterého jste zakresloval poslední část tratě - protisměrný oblouk, takové podklady jsem nedohledal. Prosím, určitě reagujte: kestner@mybox.cz

6 crabgrass crabgrass | Web | 9. září 2016 v 6:50 | Reagovat

půjčky praha a okolí prahy :-|

7 seat seat | Web | 9. září 2016 v 8:08 | Reagovat

pujcky online ihned doksy O_O

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.