Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Železnice Bohušovice nad Ohří-Pevnost Terezín *

25. prosince 2007 v 22:54 | čert.007 |  Unikátní železnice
Zahájení provozu 1943
Ukončení provozu 1968
Délka dráhy 3 km
Rozchod kolejí 1435 mm
Tato železnice je unikátní tím, k jak tragickému účelu byla vybudována, k soustředění židovského obyvatelstva a jeho následného odvozu do KT Osvětim
-----
1.

Lovosické zhlaví nádraží Bohušovice nad Ohří, i když se vlečka dávno neužívá, modrofialové světlo na posunovacím návěstidle stále svítí
-----
2.

Krátký úsek vlečky kousek za nádražím stále ještě není zarostlý náletovými dřevinami
-----
3.

První přerušení vlečky, jen tento kousek štěrkového lože s betonovými pražci byl viditelný v jinak téměř neprostupné džungli náletových dřevin
-----
4.

Krátké dobře viditelné a snadno průchodné druhé přerušení vlečky asi v polovině oblouku
-----
5.

Asi po sto metrech kolejí začíná třetí přerušení vlečky, které je také dlouhé asi sto metrů
-----
6.

Pokračování uříznutých kolejí vlečky je konec třetího přerušení, dále do mrazírenje trať celá
-----
7.

Původní dráha do Terezína vedla rovně vlevo od sloupu trakčního vedení, dnešní vlečka se stáčí obloukem do prava k mrazírnám
-----
8.

Objekt mrazíren, zde se koleje dělí na dvě větve, kolejiště je dnes z poloviny zavezené stavební sutí
-----
9.

Původní železniční vlečka pokračovala nízkým náspem podle plotu mrazírenského podniku
-----
10.

Úsek bývalé vlečky před prvním přejezdem se začíná ztrácet pod terénními úpravani za mrazírnami
-----
11.

Místo kde byl první přejezd bývalé vlečky, koleje i přejezd byly v asi metrovém zářezu, pozdéji byly koleje vytrhány, zářez zavezen, a terén zarovnán
-----
12.

Pokračování asi metr vysokého náspu bývalé vlečky mezi prvním a druhým přejezdem
-----
13.

Nájezdy na druhý přejezd i násep bývalé vlečky byly vybagrovány a nová silnice vyasfaltována
-----
14.

Násep bývalé vlečky mezi druhým a třetím přejezdem je částečně dobře průchozí, a částečně zcela neprůchodný
-----
15.

Před třetím přejezdem začínají koleje původní vlečky zarostlé křovím a zasypané spadaným listím
-----
16.

Oblouk bývalé vlečky v pevnosti Terezín, úsek tratě před vodním příkopem u bohušovické brány
-----
17.

Pevnost Terezín, první výhybka v Dlouhé ulici, kousek za ní byla druhá výhybka umožňující větvení bývalé vlečky na dvě koleje
-----
18.

Dlouhá ulice v Terezíně, praskliny v asfaltu odpovídají rozchodu kolejí a rozchodu pražců, poslední znatelný úsek bývalé vlečky, dále byla ulice vyfrézována a položen nový koberec
-----
19.

Křižovatka ulice Dukelských hrdinů a Palackého ulice, někdev tomto prostoru končila odbočka bývalé vlečky
-----
20.

Křižovatka Dlouhé ulice a Palackého ulice, zde stál koncový šturc bývalé vlečky poté co se obě koleje opět sešly v jednu kolej
-----
foto leden 2008
 

16 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Karel Stržanovský Karel Stržanovský | 31. května 2012 v 13:07 | Reagovat

V osmdesátých letech si pamatuju vlaky, které jezdívaly do skladu Zeleniny Terezín. Kousek od začátku vlečky býval hodně zarostlý pomník s rudou hvězdou. Jeden starý pán mi říkával, že to je pomník legionářům... ani nevím, jestli tam ještě je. Dál u přejezdu s polní cestou býval vysoký dřevěný kříž. Vlečka byla dokonce jednou dostavěna zpět při natáčení filmu Poslední motýl.

2 František František | E-mail | 23. října 2012 v 17:55 | Reagovat

Na koleji 12 (kusá kolej na Lovosickém zhlaví)stávala ještě v r 1972 původní parní mašinka z této trati,kterou Zelenina Terezín používala jako vytápěcí kotel.Skončila v depozitu Nár.tech.muzea.

3 Petr Haller Petr Haller | 25. dubna 2014 v 19:20 | Reagovat

Záběry z této vlečky přímo v ghettu můžeme spatřit ve filmu "Transport z ráje"

4 Karel Stržanovský Karel Stržanovský | 25. února 2015 v 16:16 | Reagovat

[1]:Tak jsem po letech pomník s hvězdou hledal, býval u polní cesty. Dneska je tam asfaltka, navíc posunutá do míst, kde býval pomník. Už tam po něm nic nezbylo. Ani ten kříž (mezi čísly 4 a 5) už tam není. Někdo říkal, že tam byl na památku mrtvých vězňů, které na konci války vyhodili z vlaku, jiný zase, že tam vlak do skladu zeleniny přejel traktor.

5 Stanislav Stanislav | 16. července 2016 v 17:03 | Reagovat

Nehoda se na přejezdu opravdu stala.Mn obsluhoval vlečku zeleniny a sunul z Bohušovic služební vůz.Na nechráněném přejezdu se posunující díl střetl s traktorem,přičemž došlo k usmrcení řidiče traktoru.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.