Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Úzkokolejka Pavlovice nádraží-Josefova Huť brusírna kamenů *

12. prosince 2007 v 17:07 | čert.007 |  Univerzální úzkokolejky
Zahájení provozu 1920
Ukončení provozu 1948
Délka drážky 1 km
Rozchod kolejí 600 mm
-----
-----
1.

nádraží pavlovice, široká a rovná plocha kde bylo překladiště
-----
2.

začátek klesajícího pravotočivého oblouku za překladištěm
-----
3.

pokračování klesajícího pravotočivého oblouku v chatkové osadě
-----
4.

začátek klesajícího roviného tělesa pod pavlovským nádražím
-----
5.

travou porostlý rovný klesající úsek tělesa bývalé úzkokolejky
-----
6.

dobře viditelný a snadno průchozí další úsek bývalé úzkokolejky
-----
7.

rovný úsek klesajícího mělkého zářezu pod pavlovským nádražím
-----
8.

klesající rovný úsek tělesa bývalé úzkokolejné železnice v lese
-----
9.

mírně levotočivé klesající těleso bývalé úzkokolejky před mostem
-----
10.

klesající betonový most bývalé úzkokolejky přes vodní náhon
-----
11.

stromy a travou porostlé zbytky rovného klesajícího tělesa
-----
12.

v dalším úseku se z tělesa dráhy po vybagrování nic nezachovalo
-----
13.

v dalším úseku bývalé dráhy se kvůli stavbě domků nic nezachovalo
-----
14.

nad rodinnými domky se po vybagrování tělesa nic nezachovalo
-----
15.

konec klesajícího obloukového tělesa bývalé úzkokolejky před osadou
-----
16.

začátek dlouhého rovného úseku tělesa bývalé úzkokolejky v osadě
-----
17.

před zatáčkou silnice byla výhybka kde byla odbočka do brusírny kamenů
-----
18.

vjezdová brána bývalých kovohutí, kudy vedla úzkokolejka není patrné
-----
19..

silniční most přes řeku mži, po které straně vedla dráha není patrné
-----
20.

budova bývalé brusírny kamenů před kterou končila úzkokolejka
-----
foto květen 2019
-----
xx
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Petr Hošek Petr Hošek | E-mail | 12. března 2008 v 18:15 | Reagovat

Dobrý den. Děkuji za bezva stránky. K vyznačení trasy tratě z žst Pavlovice dolů do fabriky bych upřesnil vedení tratě. Začínala pravděpodobně vlevo vedle budovy na rampě a pak se stáčela o 180 stupňů doprava podél vodního náhonu, krerý na mapě není. Oblouk ja dodnes dobře znatelný a dají se najít stopy po pražcích. (zbytky pražců a hřeby se daly najít ještě před 10 lety) Po betonovém mostě náhon překročila a pokračovala v trase silnice. V místě kde je vodní náhon zakrytý, bývaly skládky uhlí které se vykládalo z vozů na dnešní 2 stan. koleji a poté sypalo do vozů uzké. Další stopy se možná ještě dnes nacházejí v areálu uzavřené továrny. Z továrny měla být ještě odbočka přes řeku Mži do brusírny kamenů, která stávala vedle současné hospody Za řekou.

2 upir upir | E-mail | 22. prosince 2015 v 22:46 | Reagovat

Mame trampskou boudu primo nad Kyselacem. Pokud by jste chtel nejake informace o Josefove huti a fabrice do ktere sla uzkokolejka napiste.

3 ElaC ElaC | E-mail | 25. února 2020 v 15:15 | Reagovat

Neco pro chlapce, potkejte divky z oblasti; http://girlssnapshots.com

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.