Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Železnice Kutná Hora nádraží-Ovčáry cukrovar *

1. listopadu 2007 v 13:54 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu
Ukončení provozu 1996
Délka dráhy 3 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
1.
Čáslavské zhlaví nádraží Kutná Hora, nejen výhybka, ale celá úvraťová soustava je dnes již zcela nepoužitelná
-----
2.
Mělký obloukový zářez za nádražím Kutná Hora, v zářezu zůstaly betonové pražce bez kolejnic
-----
3.
Úsek mezi nádražím a přejezdem, tady začíná asi stometrový kus kolejí hustě zarostlý náletovými dřevinami
-----
4.
Konec kolejí před přejezdem u hlavní silnice, asfalt je nový, je znát že přejezd byl zlikvidován zcela nedávno
-----
5.
První oblouk za přejezdem je asi půlmetrový násep s štěrkovým ložem ve kterém zůstaly betonové pražce
-----
6.
Rovný úsek bývalé vlečky mezi prvním a druhým obloukem je mělký zářez, který je velmi snadno průchodný
-----
7.
Na konci druhého oblouku bývalé vlečky vytvořily rostoucí náletové dřeviny snadno průchozí tunel
-----
8.
Úsek bývalé vlečky před prvním mostem, zůstala zde celá řada betonových pražců
-----
9.
Chybějící železniční most bývalé vlečky přes říčku Klejnárku, první větší přírodní překážka
-----
10.
Další snadno průchozí úsek bývalé vlečky za mostem, v místě samotného stromku v levo, je zbouraná a zasypaná první propust
-----
11.
Druhá propust v tělese bývalé vlečky je ze všech čtyř propustí v tomto úseku nejzachovalejší
-----
12.
Násep bývalé vlečky mezi druhou a třetí propustí je zčásti snadno průchozí a zčásti zcela neprůchodná
-----
13.
Třetí propust v tělese bývalé vlečky je z větší části zasypána kamením a nejrůznější sutí
-----
14.
Vybagrovaný násep bývalé vlečky asi v desetimetrové délce mezi třetí a čtvrtou propustí
-----
15.
Čtvrtá propust v tělese bývalé vlečky je úplně zasypána a nejvíce poškozena
-----
16.
Chybějící druhý most bývalé vlečky přes vodní náhon byl snadno překonán přes pražce naházené přes vodu
-----
17.
Tento rozpadající se kamenný můstek bývalé vlečky se nachází v oblasti novodvorských rybníků
-----
18.
Rozpadající se třetí most přes odvodňovací kanál je ze všech tří mostů v nejhorším stavu
-----
19.
Náletovými dřevinami pomalu zarůstající násep bývalé vlečky mezi třetím mostem a zářezem
-----
20.
Krátký ale hluboký zářez bývalé vlečky v začínajícím oblouku nedaleko seřadiště v Ovčárech
-----
21.
V oblouku bývalé vlečky mezi zářezem a seřadištěm zůstalo ve štěrkovém loži několik pražců
-----
22.
Betonový otvor v zemi je pozůstatek kolejové váhy, keř v dálce je pozůstatek novodvorského šturcu
-----
23.
Plocha seřadiště bývalé vlečky pomalu zarůstá trávou, v pozadí objekt bývalého cukrovaru v Ovčárech
-----
24.
Ze seřadiště přes silnici do cukrovaru vedly dvě koleje, které se dnes ztrácejí pod nánosem prachu a bláta
-----
foto prosinec 2007
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Zdenek Zdenek | E-mail | 17. července 2008 v 23:51 | Reagovat

Zdravím, stránky jsou obsahově dost zajímavé, málokde je tolik informací pohromadě. Píšu pro doplnění - dráha byla vytrhána cca v květnu 1999. V září jsem pak koupil tamní lokomotivu T211 a musel ji proto odvézt po silnici. Nevím sice kdy byla trať renovovaná, ale zmíněný ocelový most byl poměrně moderní. Jinak provozně tam skončili zřejmě kolem roku 1995-6, to jsou poslední razítka v papírech lok...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.