Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Železnice Káraný odbočka-Káraný vodárna *

12. listopadu 2007 v 21:48 | čert.007 |  Železniční vlečky
Zahájení provozu 1906
Ukončení provozu 2003
Délka dráhy 3 km
Rozchod kolejí 1435 mm
-----
1.
Odbočka Káraný, za hradlem vlečka začínala dvěma odstavnými kolejemi
-----
2.
Odbočka Káraný, výhybka z hlavní trati je dnes již nefunkčí, ale stále ještě existuje
-----
3.
Budova hradla Káraný odbočka je dosud v dobrém stavu, dveře zamčeny,okna nevytlučena
-----
4.
Kamenité lože bývalé vlečky mezi hradlem a kapličkou Svatého Václava
-----
5.
Kaplička Svatého Václava, v pravo od cesty je vybagrovaný levotočivý oblouk bývalé vlečky
-----
6.
Úsek bývalé vlečky mezi Svatým Václavem a přečerpávací hydrostanicí
-----
7.
U přečerpávací hydrostanice, další úsek čerstvě vybagrovaného lože bývalé vlečky
-----
8.
Levotočivý oblouk bývalé vlečky před lesním průsekem se sloupy s vysokým napětím
-----
9.
Oblouk bývalé vlečky dále pokračuje přes průsek s vysokonapěťovým vedením
-----
10.
Bývalá vlečka pokračuje obloukem k bývalému přejezdu u stromu na obzoru
-----
11.
První přejezd, koleje byly vytrhány a mezera po kolejích zalita asfaltem
-----
12.
Rovný úsek bývalé vlečky mezi prvním a druhým přejezdem vedl souběžně se silnicí z Boru do Káraného
-----
13.
Druhý dvojpřejezd, opět koleje vytrhány a mezery po kolejích zality asfaltem
-----
14
Klesající úsek bývalé vlečky za dvojpřejezdem směrem ke Káranému
-----
15.
Levotočivý obloukový zářez mezi dvojpřejezdem a vodárnou v Káraném
-----
16.
Klesající rovný úsek bývalé vlečky vede lesním zářezem nedaleko obce Káraný
-----
17.
Nízký násep vedoucí podle zahradek rodinných domků v Káraném, je dnes již vybagrován
-----
18.
Vodárna Káraný, jen modré čtverce s bílými okraji na vratech dokazují, že tudy vedly koleje
-----
foto listopad 2007
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jiří Sikač Jiří Sikač | E-mail | 28. dubna 2008 v 15:37 | Reagovat

Škoda další vlečky. V roce 2005 (?) jsem koleje ještě přecházel. Nevíte, kdy byla definitivně zrušena a koleje vytrhány? Díky za info.

Siki

2 Silvus Silvus | 20. srpna 2009 v 11:25 | Reagovat

v  lete 2007 odstranili koleje a povetsinou vse co k tomu patrilo:-(

3 Jan Kořista Jan Kořista | 17. listopadu 2009 v 16:10 | Reagovat

Tak přece jen jsem ji našel. Přes snahu Lysé a okolních obcí byla vlečka snesena, ach jo, škoda že ve StČ nemůžeme volit do pražského zastupitelstva :-(

4 Jiří Jonáš Jiří Jonáš | E-mail | 19. prosince 2012 v 11:32 | Reagovat

Jen se člověk nestačí divit, jak mizí díla našich předků. Dnes něco zbudovat, to je problém, ale demolice, kde je hodně železného šrotu, to je vývar.

5 Radek Bejšák Radek Bejšák | E-mail | 22. února 2013 v 21:06 | Reagovat

Fotka 18 nejsou vrata do vodárny. Před ní byl ještě nějakej areál tušim Prefy, kterym prošla zase ven a pak teprve za přejezdem ulice U vodárny byla a jsou vrata vodárny. Od té fotky na úplný konec to bylo možná ještě 400-500 m. Kdy se tam přestalo jezdit pravidelně netušim, ale v září 1998 tam zajel parní vlak i s cestujícíma na exkurzi, i fotku bych doma našel

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.