Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Železnice Beroun Závodí-Chlum lomy*

28. října 2007 v 21:36 | čert.007 |  Nedostavěné železnice
Zahájení stavby 1940
Přerušení stavby 1946
Délka dráhy 3 km
Rozchod kolejí 1435 mm
Původní drážka 600 mm z nádraží Beroun-Závodí do lomu Hostim z roku 1940 byla v úseku Beroun-Závodí až Lom Alkazar v roce 1945 zrušena a měla být nahrazena normálněrozchodnou vlečkou, krátce po zahájení přestavby byla činnost zastavena a dráha nebyla dokončena, na této stránce jsou dokumentovány pozůstatky úzkokolejky a místa kudy pravděpodobně měla vést nová vlečka
-----
1.

Nádraží Beroun-Závodí, zde začínala úzkokolejka a odtud měla podle projektu vycházeti nová normálněrozchodná vlečka
-----
2.

Úsek mezi nádražím a přejezdem, v době existence úzkokolejky toto místo zde vypadalo úplně jinak
-----
3.

Za křižovatkou s hlavní silnicí, bývalá úzkokolejka vedla po zeleném pásu vpravo od silnice
-----
4.

Úsek bývalé úzkokolejky před odbočkou k Vondrákům, kudy měla vést nová vlečka se mi dosud zjistit nepodařilo
-----
5.

Rozcestí u Vondráků, bývalá úzkokolejka vedla rovně přímo přes pole k druhé ceduli na obzoru
-----
6.

Za odbočkou u Vondráků, bývalá úzkokolejka vedla po zeleném pásu mezi silnicí a vzrostlými stromy
-----
7.

Stavební sutí částečně zavezený úsek bývalé úzkokolejky před násypnou věží v oblasti Vitáčka
-----
8.

Rozpadající se a z větší části zasypaný objekt násypné věže v oblasti Vitáčka u Krápníkové jeskyně
-----
9.

Za oblastí Vitáčka je dobře znatelný a snadno průchodný úsek tělesa bývalé úzkokolejné železnice
-----
10.

Bývalá úzkokolejná železnice vedla pod zarostlou strání po levém okraji dnešní silnice
-----
11.

Začátek vzhůru stoupajícího nízkého náspu bývalé úzkokolejné železnice před samotou Pšanův Kout
-----
12.

Asi pětimetrový úsek vybagrovaného náspu bývalé úzkokolejné železnice u samoty Pšanův Kout
-----
13.

Stále vzhůru stoupající násep bývalé úzkokolejné železnice za samotou Pšanův Kout
-----
14.

Další úsek asi tři metry vysokého náspu úzkokolejky mezi samotou Pšanův Kout a lomem Alkazar
-----
15.

Částečně narušený povrch náspu bývalé úzkokolejné železnice před lomem Alkazar
-----
16.

Okraj lomu Alkazar, asi čtyřmetrový násep bývalé úzkokolejné železnice přechází do lomu
-----
17.

Lom Alkazar, kudy měla vést projektovaná normálněrozchodná vlečka se mi zjistit dosud nepodařilo
-----
18.

Vedle lomu Alkazar, tudy měla vést nová normálněrozchodná vlečka do lomu na Chlumu
-----
19.

Před osadou Kozle,další úsek kudy měla vést nová vlečka, vedla tudy i bývalá úzkokolejná železnice
-----
20.

Nahrnutá hlína na násep před lomem Chlum, práce byly zahájeny ale nebyly nikdy dokončeny
-----
foto duben 2008
 

13 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 lišák z lištice lišák z lištice | 12. června 2015 v 17:36 | Reagovat

Je to bezvadné, škoda, že se nedochovaly  či nejsou k dispozici dobové fotky.
Jediná připomínka - místní názvy jsou nepřesné - jedná se o Šanův kout, Vitáčkův mlýn a osadu v Kozle.

2 Ťava Ťava | E-mail | 7. března 2016 v 9:30 | Reagovat

Na obrázku č. 8 jsou podle mě pozůstatky Vitáskova mlýna, nikoli násypné věže.

3 Ťava Ťava | 7. března 2016 v 9:31 | Reagovat

[2]:pardón, Vitáčkova mlýna

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.