Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Volospřežka Peruc nádraží-Peruc cukrovar *

19. září 2007 v 10:15 | čert.007 |  Unikátní železnice
Zahájení provozu 1879
Ukončení provozu 1910
Délka dráhy 2 km
Rozchod kolejí 600 mm
-Železnice Šlepka-
Od nádraží dolů k cukrovaru jezdily řepou naložené vozíky samospádem přibržďované brzdařem, prázdné z cukrovaru nahoru na nádraží je tahala volská spřežení
-----
1.

Nádraží Peruc, na tomto místě začínala úzkokolejka, bylo zde také překladiště
-----
2.

Zbytek náspu úzkokolejky na lounském zhlaví nádraží vedle strážního domku
-----
3.

Mezi polem a zářezem státní dráhy je dobře znatelný mírný násep úzkokolejky
-----
4.

Přejezd u novostaveb, za přejezdem se úzkokolejka začala stáčet do prava
-----
5.

Za přejezdem,úzkokolejka byla vedena přibližně po cestě k bílému baráku
-----
6.

V tomto místě byl přejezd, úzkokolejka dále vedla v místě dnešní stavby
-----
7.

Za silnicí, úzkokolejka prudce klesala,vedla v místě dnešní stodoly a kůlny
-----
8.

Dále úzkokolejka vedla za dnešním plotem soukromého pozemku
-----
9.

Za závorou u novostaveb úzkokolejka pokračovala k nedalekému lesu
-----
10.

V lese pod novostavbami je dnes místo kolejí široká lesní cesta
-----
11.

Klesající rovina bývalé úzkokolejky mezi novostavbami a seřadištěm
-----
12.

Další úsek bývalé volospřežné železnice, místo blíže k seřadišti
-----
13.

Úsek bývalé animální železnice před křižovatkou s lesními cestami
-----
14.

V tomto úseku se bývalá železnice křížovala s několika lesními cestami
-----
15.

Vedle Knížecí zahrady, další úsek animální železnice směrem k vodárně
-----
16.

U vodárny vedle Knížecí zahrady, železnice vedla přes panely ke stromkům
-----
17.

Dolní část Knížecí zahrady, někde v tomto místě byla výhybna a seřadiště
-----
18.

Za seřadištěm animálka začala ostrým obloukem prudce klesat dolů
-----
19.

Za obloukem násep bývalé volospřežky nadále prudce klesá
-----
20.

Klesající mělký obloukový zářez, úsek pod Knížecí zahradou
-----
21.

Začínající prudce klesající levotočivý oblouk nad rybníkem
-----
22.

Tentýž oblouk o několik kroků dál, nadále prudké klesání k rybníku
-----
23.
Pravotočivý oblouk před mostem u rybníka stále klesá,pohled od rybníka
-----
24.

Rozpadající se jižní portál největšího a nejdelšího mostu na celé dráze
-----
25.

Severní portál téhož mostu se již také pomalu ale jistě rozpadá
-----
26.

Druhý most pod hrází rybníka,pohled na rozpadající se východní portál
-----
27.

Západní portál druhého mostu je zachovalejší nežli portál východní
-----
28.

Na mírném náspu od silnice k bývalému cukrovaru dnes vede pěšina
-----
29.

Třetí most přes potůček u bývalého cukrovaru se dnes již také rozpadá
-----
30.

Budovy bývalého cukrovaru, volospřežná železnice končila ve dvoře objektu
-----
foto září 2007
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Honzaloko Honzaloko | Web | 17. dubna 2008 v 11:23 | Reagovat

Skvěle zpracovaný! Ani jsem nevěděl že něco takového na  Peruci existovalo, a to nebydlim daleko.

2 Mirek Plazík Blažek Mirek Plazík Blažek | Web | 22. května 2008 v 21:50 | Reagovat

Dobrý večer, náhodou jsem narazil na vaše stránky a překvapilo mne, že jste se asi dva roky po mně zajímal o úzkokolejku v naší vesnici. Jsem rád, že se o Peruci píše, i z vašeho článku jsem zjistil nějaké nové informace. Moje články o úzkokolejce Šlepce, jak se jí zde říkalo jsou zde:

http://www.iperuc.cz/art.asp?id=1893

http://www.iperuc.cz/art.asp?id=1894

http://www.iperuc.cz/art.asp?id=1896

3 Karel Karel | Web | 8. prosince 2013 v 0:41 | Reagovat

Zajímavé stránky. Díky.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.