Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Pionýrská železnice Plzeň *

28. srpna 2007 v 10:51 | čert.007 |  Pionýrské železnice
Zahájení provozu 1959
Ukončení provozu 1976
Délka drážky 2 km
Rozchod kolejí 760 mm
-----
1.

Za touto ohradou z vlnitého plechu se skrývají budovy depa které náležely k bývalé pionýrské železnici
-----
2.

Úsek bývalé pionýrské železnice mezi depem a zastávkou Zoo, násep je podélně zpoloviny vybagrován
-----
3.

Místo kde stávala zastávka Zoo, po vybagrobání a změny terénu na parkoviště se zde nic nezachovalo
-----
4.

Za zastávkou Zoo a prvním přejezdem přerušený násep pokračuje dále k nádraží Lochotín
-----
5.

Snadno průchodný úsek bývalé pionýrské železnice mezi prvním a druhým přejezdem
-----
6.

Před druhým přejezdem je těleso bývalé pionýrské železnice pro náletové dřeviny méně snadno průchozí
-----
7.

Rovný úsek bývalé pionýrské železnice za druhým přejezdem je dobře viditelný a snadno průchodný
-----
8.

Rourová propust v tělese bývalé pionýrské železnice se nachází mezi druhým přejezdem a prvním obloukem
-----
9.

Náletovými dřevinami pomalu zarůstající násep bývalé pionýrské železnice před prvním obloukem
-----
10.

Začátek prvního pravotočivého oblouku bývalé pionýrské železnice před nádražím Lochotín
-----
11.

Pokračování náspu pravotočivého oblouku bývalé pionýrské železnice u nádraží Lochotín
-----
12.

Začínající betobová obruba nástupiště bývalého nádraží Lochotín, bývalé kolejiště i nástupiště jsou zarostlé křovím
-----
13.

Na tomto místě stála budova nádraží Lochotín, napájecí i řídící středisko celé pionýrské železnice
-----
14.

Začátek levotočivého oblouku bývalé pionýrské železnice za nádražím Lochotín je dobře viditelný
-----
15.

Pokračující levotočivý oblouk bývalé pionýrské železnice je v asi stometrovém úseku zarostlý rákosím
-----
16.

Krátký rovný úsek náspu mezi dvěma oblouky bývalé pionýrské železnice je snadno průchodný
-----
17.

Začátek dalšího pravotočivého obloukového náspu bývalé pionýrské železnice před třetím přejezdem
-----
18.

Pokračování téhož obloukového náspu, na náspu zůstal ležet betonový sloup trakčního vedení
-----
19.

Rovný úsek náspu bývalé pionýrské železnice před malou propustí a třetím přejezdem
-----
20.

Malá trubková propust v náspu bývalé pionýrské železnice před třetím přejezdem
-----
21.

Třetí přejezd, těleso bývalé pionýrské železnice bylo vybagrováno, pokračování je viditelné za přejezdem
-----
22.

Málo znatelný oblouk náspu bývalé pionýrské železnice před zastávkou Výstaviště
-----
23.
Před zastávkou Výstaviště těleso prochází soukromým pozemkem a dnes již po něm není ani stopy
-----
24.

Betonový most před zastávkou Výstaviště, na tomto mostě byla výhybka, zde železnice tvořila smyčku
25.

Zastávka Výstaviště, v návozu hlíny a zarůstající trávou se ztrácí betonová hrana nástupiště
-----
26.

Začínající obloukový násep smyčky bývalé pionýrské železnice za zastávkou Výstaviště
-----
27.

Severní úsek obloukového náspu smyčky bývalé pionýrské železnice u Výstaviště
-----
28.

Rovný úsek náspu kolejové smyčky před výhybkou nedaleko nástupiště Výstaviště
-----
foto březen 2008
 

14 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Luděk Brejcha Luděk Brejcha | E-mail | 4. dubna 2012 v 22:20 | Reagovat

Dobrý den, na plánku chybí zastávka Na vinicích. Ta stoprocentně existovala, někdy v r. 1971 mně přišel dopis /to mně bylo 12 let/ zda se nechci stát mladým železničářem a sraz byl právě na zastávce Na vinicích. Škoda, že ten dopis nemůžu najít. Schovávám kdeco. L.

2 Luděk Brejcha Luděk Brejcha | 6. července 2012 v 12:01 | Reagovat

Asi se mýlím. Ulice za stanicí Lochotín se dřívě možná jmenovala Na Vinicích, dnes Lochotínská. LB

3 Ondřej Ondřej | E-mail | 28. prosince 2012 v 9:25 | Reagovat

http://www.plzenska-televize.cz/videa/12-2/media/pionyrska-zeleznice

4 Tadeus Tadeus | E-mail | 29. července 2013 v 8:37 | Reagovat

Pokud by se snad někdo chtěl projet v kabině lokomotivy E 10.001 po trati Pionýrské železnice v Plzni, má i dnes možnost . Sice jen pomocí počítače a naistalovaného programu MSTS ( Microsoft Train Simulator ) a trati ze stránek http://skura.msts.cz/plzen.html . Příslušná souprava je tam též ke stažení .
Takže, kdo chce zažít alespoň virtuální projížku po trati Pionýrské železnice, má možnost. Případným zájemcům pomohu s instalací, pokud to nezvládnou sami .

5 Tomáš Tomáš | E-mail | 27. října 2013 v 9:08 | Reagovat

Já jsem z č. Budějovic a hledám města kde se to zachovalo. Tady celkem jo ale v budějcích je patrný snad jen rozpadající se mostek a nádraží (severní ). Tady věřím že se zachovaly i koleje i když jsou podzemí. Jen škoda že už to zrušili a funguje to např v Bratislavě až do dnes.
PS. je mi 12 let

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.