Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Pionýrská železnice Nymburk *

28. srpna 2007 v 10:58 | čert.007 |  Pionýrské železnice
Zahájení provozu 1954
Ukončení provozu 1966
Délka drážky 1 km
Rozchod kolejí 600 mm
-----
-----
1.

nástupiště
-----
2.

první přejezd
-----
3.

těleso
-----
4.

násep
-----
5.

druhý přejezd
-----
foto červen 2014
-----
xx
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Zdenek Zdenek | E-mail | 18. července 2008 v 0:09 | Reagovat

... bylo to na ostrově.

2 Jan Řehounek Jan Řehounek | E-mail | 14. dubna 2009 v 18:02 | Reagovat

Na začátku padesátých let minulého století byl nymburský Ostrov, lesopark mezi regulovaným tokem Labe a starým říčním ramenem, přejmenován na Stalinovy sady.  V roce 1954 byla k oslavě Mezinárodního dne železničářů vybudována (jako provizorium, které do 1. 1. 1955 zmizí) pionýrská železnice. Po jejím okruhu vozil děti vláček tažený malinkou parní lokomotivkou. Nejenže nezmizela ale dala vzniknout myšlence vytvoření „parku kultury a oddechu“. V následujícím roce bylo postaveno dětské hřiště s houpačkami, lanovka, upoutaný motocykl, plánovalo se zřízení přírodního divadla, obrazové galerie, pomníku rudoarmějců a zoologického koutku. K železnici bylo vybudováno betonové nástupiště se zábradlím, závory, pořízena motorová lokomotivka.
Začaly se zde pořádat prvomájové odpolední lidové slavnosti, dětské dny a další politicky motivované programy. V šestašedesátém roce bylo dokonce  politickými orgány nařízeno zpracování  projektu „střediska klidové rekreace“.
V tomtéž roce ale přestala železnice fungovat, stavby a koleje byly odstraněny po dalších několika letech. Motorová lokomotivka stála v objektu depa na místním nádraží ještě v roce 1992.

3 petr petr | E-mail | 31. října 2010 v 19:02 | Reagovat

ano,lokomotivu jsem v tomto roce zdokumentoval!!na místním nádraží v Nymburce

4 Pavelů Randák Pavelů Randák | 7. listopadu 2013 v 16:06 | Reagovat

[2]:Dovolím si upřesnit komentář pana Řehounka: Parní lokomotiva byla provozována na okruhu až do počátku 60. let. Fotka obou lokomotiv je tady:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist680.jpg Parní v té době už byly mimo koleje
Schéma trati na mapce neodpovídá skutečnosti. Trať byla kratší a byl trasována východněji.

5 jerkish jerkish | Web | 17. června 2015 v 18:03 | Reagovat

50/50 sledovat :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.