Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Železnice Žabokliky-Nechranice-Březno u Chomutova *

24. srpna 2007 v 23:03 | čert.007 |  Unikátní železnice
Zahájení provozu 1873
Ukončení provozu 1880
Délka dráhy 12 km
Rozchod kolejí 1435 mm
Tato železnice je unikátní tím že její existence trvala jen krátce, byla otevřena současně s úsekem Žabokliky-Žatec, tento úsek byl zrušen poté co v obloukovém zářezu před Březnem / obr 31 / došlo k několika obrovským sesuvům zeminy na koleje
-----
1.

Pohled z bývalé železnice na žatecké zhlaví nádraží Žabokliky
-----
2.

Nízký obloukový násep za nádražím Žabokliky
-----
3.

Nízký obloukový násep přešel v mírný obloukový zářez
-----
4.

Obloukový násep bývalé železnice za prvním zářezem
-----
5.

Rovný násep bývalé železnice před druhým zářezem
-----
6.

Druhý zářez , v dálce je vidět jediný kilometrovník na celé bývalé železnici
-----
7.

Kamenný kilometrovník s číslem jedna ve druhém zářezu
-----
8.

Před silnicí ze Žaboklik do Břežan, druhý zářez přecházel v násep který je dnes již vybagrován
-----
9.

Pole u obce Roztyky, železnice vedla od silnice k okraji zeleného pásu křoví na obzoru
-----
10.

Zřetelně viditelný pás náspu bývalé železnice mezi polemi za obcí Roztyky
-----
11.

Klesající násep bývalé železnice před prvním klenutým mostem
-----
12.

První klenutý most bývalé železnice před obcí Soběsuky
-----
13.

Násep nad prvním klenutým mostem, pohled směrem na Soběsuky
-----
14.

Úsek náspu bývalé železnice u obce Soběsuky je dnes již celý vybagrován
-----
15.

Za obcí Soběsuky násep pokračuje mírným a táhlým klesáním směrem k Nechranicím
-----
16.

Konec táhlého a mírně klesajícího náspu mezi obcemi Soběsuky a Nechranice
-----
17.

Začínající násep k bývalému mostu před Nechranicemi
-----
18.

Obloukový násep před pravobřežním portálem bývalého mostu přes řeku Ohři
-----
19.

Pravobřežní portál bývalého železničního mostu přes řeku Ohři
-----
20.

Celkový pohled na násep bývalé železnice u Nechranic, pohled z cesty u obce Soběsuky
-----
21.

Údolí před přehradou,násep vede od bílého domku k silnici, za náspem jsou Nechranice
-----
22.

Levobřežní portál bývalého mostu, kamenná patka mostu je na pravém břehu řeky Ohře
-----
23.

Rovný úsek náspu bývalé železnice v Nechranicích
-----
24.

Druhý klenutý most v náspu bývalé železnice v Nechranicích
-----
25.

Kratší část náspu v Nechranicích od silnice k přehradě byla již vybagrována
-----
26.

Pozůstatky oblouku bývalé železnice jsou již dnes hluboko pod hladinou Nechranické přehrady
-----
27.

Stoupající rovina bývalé železnice se nachází pod tělesem Nechranické přehrady
-----
28.

Za přehradou, levý břeh silnice je zbytek zářezu bývalé dráhy
-----
29.

Mezi přehradou a křižovatkou, dráha vedla vlevo od silnice
-----
30.

Křižovatka silnic u přejezdu, někde tady se bývalá trať napojovala na dnešní vlečku
31.

Zářez bývalé dráhy dnes využívá uhelná vlečka dolu Tušimice
-----
32.

Seřaďovací a předávací přednádraží v Březně u Chomutova,tudy vedla bývalá železnice
-----
33.

Pohled od přednádraží na žatecké zhlaví nádraží Březno u Chomutova
-----
foto srpen 2007
 

14 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Pavel D. Pavel D. | 25. března 2015 v 14:08 | Reagovat

Jen bych upřesnil, že na fotografiích č. 28 a 29 (možná i 30) určitě nejsou zachyceny pozůstatky železnice. Železnice vyústila zpod Nechranic cca 500 m od začátku hráze (kousek před místem bezpečnostního přelivu hráze) ve směru od Března u Chomutova k Vikleticím a vedla podél místní komunikace do obce Nechranice (pod hrází). Na fotografiích, zdá se mi, je zachycena silnice vedoucí po hrázi. U ní však želenice nevedla. Trať se připojovala na dnešní vlečku cca 500 m od křižovatky v místě začátku zářezu před Březnem (ještě dále než za křižovatkou do obce Vičice).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.