Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Úzkokolejka Velký Rečkov pila-Hradčany Dlouhá Rokle *

26. července 2007 v 23:00 | čert.007 |  Lesní úzkokolejky
Zahájení provozu 1914
Ukončení provozu 1950
Délka drážky 25 km
Rozchod kolejí 760 mm
-----
1.
Pila ve Velkém Rečkově, na této ploše začínala bývalá úzkokolejná lesní železnice
-----
2.
Kousek za Rečkovem úzkokolejka podjížděla most trati 080 u zastávky Bělá pod Bezdězem zastávka
-----
3.
Nejhlubší zářez na celé bývalé lesní úzkokolejce kousek za mostem trati 080
-----
4.
Násep bývalé úzkokolejky před prvním obloukem, pohled směrem k Velkému Rečkovu
-----
5.
Pravotočivý zářez prvního oblouku bývalé lesní železnice, pohled směrem k Rečkovu
-----
6.
Druhý levotočivý oblouk bývalé úzkokolejky, z bývalého náspu je široká lesní cesta
-----
7.
Bývalá železnice stoupala k vrcholku kopce Zadní Kozinec, pohled směrem k Rečkovu
-----
8.
Vrcholek Zadní Kozinec, třetí nejvyšší bod bývalé úzkokolejné lesní železnice
-----
9.
Křižovatka se zelenou turistickou značkou, pohled na bývalou drážku směrem k Zadnímu Kozinci
-----
10.
Za křižovatkou se zelenou značkou, pohled na bývalou železnici směrem ke Kozímu Hřbetu
-----
11.
Mělký zářez bývalé drážky u vrchu Kozí Hřbet, nejvyšší bod bývalé lesní úzkokolejky
-----
12.
Křížování bývalé lesní úzkokolejky se silnicí z Bělé pod Bezdězem do Dolní Krupé
-----
13.
Úsek bývalé lesní úzkokolejky za přejezdem, pohled směrem k nákladišti Radechov
-----
14.
Místo kde byla výhybka, do leva odcházela trať do Hradčan, do prava k nákladišti Radechov
-----
15
Plocha kde končila jediná odbočka celé drážky a kde byla odstavná kolej nákladiště Radechov
-----
16.
Zářez bývalé úzkokolejky za výhybkou a nákladištěm Radechov, pohled k Mariánské Cestě
-----
17.
Obloukový zářez mezi Radechovem a hlavní silnicí z Bělé pod Bezdězem do Kuřivod
-----
18.
Rovný úsek bývalé úzkokolejné lesní železnice nedaleko pramene pod Lysou Horou
-----
19.
Mělký zářez za pramenem pod Lysou Horou, pohled směrem k hlavní silnici z Bělé do Kuřivod
-----
20.
Křížování hlavní silnice Mariánské Cesty a úzkokolejky která vedla zprava za závorou přešla silnici i cestu a odcházela doleva
-----
21.
Těleso drážky od křižovatky se silnicí a Mariánskou Cestou směrem k oblouku dnes pomalu zarůstá smrčím
-----
22.
Křižování bývalé lesní železnice s Mariánskou Cestou bylo někde v zatáčce cesty
-----
23.
Zarůstající mělký zářez v oblasti Suchý Les, pohled od přejezdu na Mariánské Cestě
-----
24.
Mělký a rovný zářez po úzkokolejce od Mariánské Cesty ke Staré Mělnické Cestě
-----
25.
Asi metr hluboký zářez zarůstající trávou a borovicemi před Starou Mělnickou Cestou
-----
26.
Velmi krátký pravotočivý obloukový zářez bývalé lesní železnice před Tokaništěm
-----
27.
Delší pravotočivý asi půl metru hluboký zářez bývalé drážky na mýtině na Tokaništi
-----
28.
Nejdelší mírně pravotočivý obloukový zářez bývalé lesní železnice v lese za Tokaništěm
-----
29.
Před Strážovem, úzkokolejka vedla v místech malých smrčků mezi vzrostlými stromy
-----
30.
Oblast a bývalá osada Strážov, v těchto místech byla výhybna a nákladiště bývalé drážky
-----
31.
Rovný úsek tělesa bývalé drážky, pohled k bývalé výhybně a nákladišti na Strážově
-----
32.
Pohled na obloukový úsek tělesa bývalé úzkokolejné lesní železnice za Strážovem
-----
33.
V pravo od cesty je znatelný rovný úsek mělkého zářezu drážky v oblasti Velký Buk
-----
34.
Pohled na obloukový úsek a přejezd bývalé úzkokolejky přes cestu za oblastí Velký Buk
-----
35.
Rovný dlouhý a mělký zářez bývalé lesní drážky za přejezdem před oblastí Malý Buk
-----
36.
Snadno průjezdný rovný a dlouhý úsek bývalé úzkokolejné železnice v oblasti Malý Buk
-----
37.
Na místě bývalé lesní úzkokolejky a úzké lesní cesty je dnes nová asfaltka u vršku Víšek
-----
38.
Křížení bývalé úzkokolejky přes hlavní silnici Doksy-Mimoň u hájovny Hradčany-Trojzubec
-----
39.
Málo znatelný rovný úsek bývalé lesní železnice mezi hájovnou Trojzubec a Dlouhou Roklí
-----
40.
Oblast Dlouhá Rokle v Hradčanských Stěnách někde tady úzkokolejná železnice končila
-----
foto srpen 2007
 

11 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 LaSo LaSo | 11. července 2009 v 19:49 | Reagovat

Chvályhodná preciznost!

2 vm vm | 30. června 2012 v 22:48 | Reagovat

nadhera, diky

3 Zdeněk Bek Zdeněk Bek | E-mail | 30. června 2013 v 18:30 | Reagovat

Z úst jednoho pamětníka jsem slyšel i o drážce vedoucí z Hradčanům nedaleké Břehyně do Doks. Současně se zmiňoval o drážce Zákupy - Šidlov vozící dřevo. jako malý kluk po válce si přivydělával přibližováním dřeva s konmi.

4 Radek Radek | 6. ledna 2015 v 19:32 | Reagovat

Koukal jsem na mapu,neodcuzuji ji,ale viděl jsem mapu z roku 1914 a celý Zadní Kozinec-objíždí.

5 Dvořák Dvořák | E-mail | 8. července 2015 v 5:14 | Reagovat

Obrázek č.3.  -  zastávka Bělá pod Bezdězem je ve městě. Tato zastávka se jmenuje jinak.

6 Jirka Jirka | 21. září 2016 v 17:48 | Reagovat

[5]: Podjezd úzkokolejky pod tratí č. 080 se nachází asi v polovině trasy mezi zastávkami Malá Bělá a Bělá p. B. zastávka (papírny). Nyní se říká na Rečkově cestě po trati "Na šinkách".

[5]:

[5]:

7 Jirka Jirka | 21. září 2016 v 18:05 | Reagovat

Je to pravda. Děda ve 20-ti letech na lesní železnici začínal svoji mašinfírovskou dráhu. Na výhybně Radechov při křižování měli celoročně od pana knížete zajištěnou svačinu...(to byl cca rok 1926)......

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.