Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Úzkokolejka Kolín cukrovar-Jestřabí Lhota nákladiště *

26. července 2007 v 21:24 | čert.007 |  Zemědělské úzkokolejky
Zahájení provozu 1894
Ukončení provozu 1966
Délka drážky 12 km
Rozchod kolejí -původní drážka 700 mm, nová drážka 600 mm
Úsek Kolín-Sendražice až Výrovna výhybna provozuje společnost Kolínská Řepařská Drážka
-----
1.

Elektrárna Kolín, na tomto místě stával cukrovar, odkud řepařská železnice začínala
-----
2.

Od dnešní elektrárny úzkokolejka pokračovala levotočivým obloukem k zastávce Zálabí
-----
3.

Zastávka Kolín-Zálabí, v místě dnešního mostu úzkokolejka překřížila z prava do leva dnešní trať 231
-----
4.

U zastávky Kolín Zálabí.z úzkokolejky se zde nic nezachovalo, pohled směrem k Sendražicím
-----
5.

Pohled na hlavní silnici, bývalá úzkokolejka vedla asi prostředkem hlavní silnice
-----
6.

Konec obce Kolín Sendražice, v dáli je vidět depo nové úzkokolejky
-----
7.

Nádraží a depo nové řepařské železnice na konci obce Sendražice
-----
8.

Výhybna a odbočka Černý Most, koleje do dvora Františkov v Ovčárech zatím nebyly položeny
-----
9.

Dvůr Františkov v Ovčárech, někde mezi těmito budovami končila první odbočka
-----
10.

Nová řepařská dráha, nejdelší rovný úsek, pohled k Černému Mostu
-----
11.

Prozatímní ukončení nové řepařské dráhy, výhybna Výrovna
-----
12.

Esovitý oblouk připravený na navezení nového náspu před samotou Výrovna
-----
13.

Jeden z několika můstků bývalé řepařské dráhy, tento se nachází nedaleko samoty Výrovna
-----
14.

Obloukový násep bývalé řepařské železnice před samotou Výrovna
-----
15.

Dobře znatelný násep bývalé železnice mezi samotou Výrovna a osadou Písečný Mlýn
-----
16.

Osada Písečný Mlýn, v tomto místě odcházela krátká odbočka ke mlýnu
-----
17.

Písečný Mlýn, za tímto objektem končila druhá odbočka bývalé úzkokolejné dráhy
-----
18.

Největší most bývalé řepařské dráhy se nachází nedaleko osady Písečný Mlýn
-----
19.

Za Písečným Mlýnem byl úzký zářez bývalé řepařské dráhy rozšířen na lesní cestu
-----
20.

Úsek bývalé železnice před obcí Býchory je dnes blátivou cestou
-----
21.

Býchory, budova bývalého nádraží, nižší stavení napojené na nádraží je budova bývalého depa
-----
22.

Obec Býchory, bývalá železnice vedla zeleným pásem mezi domy a silnicí
-----
23.

Býchory náves, bývalá úzkokolejka dále vedla pruhem trávy mezi silnicí a třemi vzrostlými smrky
-----
24.

Betonový můstek přes místní potůček na býchorské návsi je pozůstatek po úzkokolejce
-----
25.

Před býchorskou bažantnicí úzkokolejka vedla po málo znatelném náspu mezi ploty
-----
26.

Na okraji Býchorské bažantnice se zachoval jeden z mála kamenných kilometrovníků řepné dráhy
-----
27.

Mírný násep bývalé řepařské železnice je znatelný na rozhraní pole a býchorské bažantnice
-----
28.

Za býchorskou bažantnicí vedla bývalá řepařská železnice podle příkopu
-----
29.

Přejezd a oblouk bývalé železnice mezi býchorskou bažantnicí a dvorem Eleonorovem
-----
30.

Před dvorem Eleonorovem, železnice vedla mezi cestou a polem v pásu náletových dřevin
-----
31.
Dvůr Eleonorov, bývalá železnice vedla mezi objektem dvora a příkopem
-----
32.

Za dvorem Eleonorovem vedla železnice dlouhým rovným úsekem k bílému domku vlevo
-----
33.

Oblouk bývalé úzkokolejky mezi dvorem Eleonorem a Jestřabí Lhotou byl důkladně rozorán
-----
34.

Můstek bývalé železnice před obcí Jestřabí Lhota, náspy z obou stran byly vybagrovány a rozorány
-----
35.

Jestřabí Lhota, na této ploše končila bývalá řepařská železnice v areálu bývalého státního statku
-----
foto listopad 2007
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 mirek mirek | E-mail | 3. září 2007 v 18:50 | Reagovat

Nazdár, zdravím od kolínské řepné, oprav si rozchod původní tratě, měla 700mm.Teprve naše novostavěná ve starých šlépějích je 600mm. kovář a topič a sem tam fíra řepáků.

2 motorová myš motorová myš | E-mail | Web | 26. prosince 2007 v 18:38 | Reagovat

Zdravím a chválím, moc pěkně zpracované, přiznám se, že dál než u Býchorský hospody jsem zatím nebyl... Ostuda. Jinak přeju hodně zdraví, štěstí, pohody a úspěchů do dalšího roku. Admin a sem tam fíra řepáků :-))

3 mirek mirek | E-mail | 29. února 2008 v 10:04 | Reagovat

Ahoj, ten patník na obrázku 25 je zcela jistě kilometrovníkem bývalé drážky, vykopali jsme při stavbě velmi podobné dva kusy dvě stě metrů od sebe zahrnuté hlínou při likvidaci náspu a náhodně nalezené.Hraničník panství to asi nebude, jelikož vše v širokém okolí patřilo Horskému, který také kolínský cukrovar i drážku od začátku stavěl.Proto se také přikláním k verzi kilometrovníku.Jeden z těch starých co jsme našli osadíme zpět,k trati podle kilometrické vzdálenosti, druhý ponecháme v břehu náspu kde je jako památku.

4 Jarda Jarda | E-mail | 11. srpna 2008 v 13:50 | Reagovat

Ahoj, jako kolegové, i já děkuji za zajímavé stránky. Jen bych si dovolil upřesnit jednu věc. Týká se fotografií 4., 5. a 6.  Vpravo od původní ( dost úzké a rozbité ) silnice 328 byla kaštanová alej, kudy vedla drážka. Tělěso tam bylo patrné do doby, než alej vzala za své v rámci rekonstrukce silnice a hlavně jejího rozšíření. Osu původní drážky bych umístil max. 3m od stávající pravé krajnice rekonstruované silnice sm. na Ovčáry. Ty olše ( alespoň doufám, že to jsou olše ) a ani nejbližší okolí již nemá se zbytky drážky nic společného.

5 oldřich oldřich | 21. prosince 2009 v 22:23 | Reagovat

zdravim před několika lety byly zbytky kolejí vedle vlečky od parkoviště k nadjezdu mezi baráky a sklady kde jsou soukromí podnikavci
uloženo pod nánosem hlíny tam ležela vyhybka a pár metru kolejí

6 chamber chamber | Web | 6. října 2016 v 2:36 | Reagovat

studentská půjčka idnes [:tired:]

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.