Kontakt: cert.007@seznam.cz        Navštivte také: Na biciklu po

* Úzkokolejka Osenice cihelna-Dětenice-Filipín dvůr *

21. července 2007 v 15:33 | čert.007 |  Univerzální úzkokolejky
Zahájení provozu 1906
Ukončení provozu 1973
Délka drážky 6 km
Rozchod kolejí 600 mm
Úsek Dětenice nádraží-Osenice cihelna, 2 km, provoz 1906-1973
Úsek Dětenice nádraží-Filipín dvůr, 4 km, provoz 1906-xxxxx
-----
1.

Cihelna v Osenicích,zde končila průmyslová část dětenické úzkokolejky
-----
2.

Přejezd na současné vlečce do cihelny,někde v těchto místech vedla úzkokolejka
-----
3.

Těleso bývalé úzkokolejky vedlo hustým křovím vpravo od pole
-----
4.

Mezi cestou a polem směrem ke stromkům je málo znatelný násep
-----
5.

Překládací rampa na dětenickém nádraží, zde končila průmyslová část,a začínala zemědělská část úzkokolejky
-----
6.

Na dětenické rampě se zachovalo několik pražců z úzkokolejky
-----
7.

Na nejvyšším bodě silnice býval přejezd u dětenického nádraží
-----
8.

V kopřivách podle ohrady je zasypaný zářez nedaleko hospodářských budov zámku
-----
9.

Končící zářez směrem od zámku k oblasti Rybárna
-----
10.

Nízký násep mezi zámkem a Rybárnou
-----
11.

Násep bývalé úzkokolejky nedaleko strážního domku
-----
12.

V tomto místě byl šturc odbočky u rybníka Čejčák
-----
13.

Objekt bývalé výtopny a bývalý přejezd přes silnici Dětenice-Libáň v oblasti Rybárna
-----
14.

Násep mezi přejezdem a obloukem na trati směrem k Novému Dvoru
-----
15.

Oblouk trati od přejezdu k Novému Dvoru
-----
16.

Násep za obloukem byl místy pro trnité keře neprůchodný
-----
17.

Klesající násep směrem k Novému Dvoru
-----
18.

Nový Dvůr, úzkokolejka vedla po současné cestě mezi budovami
-----
19.

Částečně zasypaný zářez za Novým Dvorem směrem k Brodku
-----
20.

Pohled od částečně zasypaného zářezu směrem k Brodku
-----
21.

Násep v Brodku, pohled od bývalého přejezdu přes silnici směrem k Novému Dvoru
-----
22.

Zářez dráhy v Brodku, pohled směrem k Filipínu
-----
23.

Zářez dráhy v Brodku, pohled směrem k přejezdu
-----
24.

Zarostlý zářez za Brodkem směrem k Filipínu
-----
25.

Mezi končícím stromořadím a cestou končí částečně zahrnutý zářez nedaleko dvora Filipín
-----
26.

Dvůr Filipín, tady končila zemědělská část dětenické úzkokolejné železnice
-----
foto červenec 2007
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Martin Finke Martin Finke | E-mail | 11. srpna 2008 v 12:32 | Reagovat

Dovolil bych si drobnou opravu: zmíněný rybník se nejmenuje Čečák, ale Čejčák.

Jinak ještě pamatuji, že začátkem 70. let byly právě v oblasti tohoto rybníka (ve směru na Nový Dvůr) v tělese úzkokolejky k nalezení zbytky pražců a kolejí. Ty později zcela zmizely.

2 Jan Matějka Jan Matějka | E-mail | 14. ledna 2009 v 13:19 | Reagovat

Objekt, který nazýváte strážním domkem, byl původně výtopnou pro výrobu páry, služící k zajištění  okamžitého zprovoznění lokomotiv, umístěných na dětenickém nádraží. Tolik podle pamětníků, kteří v domku v oné době bydlili.

V poslední fázi byla úzkokolejka provozována mezi nádražím Dětenice a osenickou cihelnou k převážení uhlí a cihel. Provoz skončil na počátku šedesátých let v souvislosti s výstavbou nové cihelny.

3 Jiří Jiří | E-mail | 16. května 2009 v 14:04 | Reagovat

tak o tomhle čtu prvně, sice tu bydlím dost dlouho ale tohle pamatovat nemůžu :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.